Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ben wel in mijn recht gesteld. Ik had de boer meermaals gevraagd om de hond terug te roepen, wat ie niet deed 'want zijn hond doet niets naar paarden'. 
leuke voor de WA en rechtsbijstand. meikemarieke schreef:Geen idee wie er aansprakelijk is hoor, maar als er bij jou wordt ingebroken en je slaat die inbreker het ziekenhuis in, ben jij toch ook aansprakelijk? Heel krom, maar geldt dat dan niet ook als jouw paard die hond trapt?
xSCWx schreef:Ja, jij helaas...
Als je met je auto een fietser aanrijd, terwijl de fietser fout was ben je als automobilist ook de pineut.
.
je mag gerust pbtje sturen mocht je meer vragen hebben. Mijn vader heeft een hele rechtzaak aangespannen en zoals je kan zien gewonnen. Wij stonden in ons recht en dat vond de rechter ook. Ik weet de details wel en mocht ik dingen niet weten vraag ik me vader wel even denk dat die alles wel prima kan uitleggen.
heeft me vader meer verstand van dan ik. Gytrash24 schreef:Aah dit komt me bekend voor... Mijn shetlander is een keer bruut aangevallen door een hond. Die man deed niks dus heb ik nood gedwongen zijn hond van mijn shet afgetrokken en hem weggesweten wat perongeluk tegen een boom was... Hond helemaal janken en liep mank. Toen opeens reageerde de eigenaar wel. Hij boos en schreeuwen dat hij mij pony laat inslapen. Enkel en alleen omdat ik zijn valse hond te grazen nam voor het aanvallen van mijn pony...
Hij stond er bij en keek er naar. Hij riep zijn hond niet helemaal niks wat had ik anders moeten doen?
Maar goed na lang gedoe met de eigenaar van de hond heb ik het gelijk gekregen. Punt 1 zijn hond had nooit los mogen lopen. Als 2de hij hielp mij niet. Ik weet niet hoe zijn hond is hij had net zo goed over kunnen gaan op mij aanvallen. Is dan wel niet gebeurt maar je weet maar nooit. En als 3de in mijn geval was het zelf verdediging. Nou ja verdediging van mijn pony. Zelfs al had Cupido de hond helemaal kapot getrapt had hij daar het recht op gehad.
Een niet aangelijnde hond in een gebied waar het wel moet en die jou pony lastig valt wat dus gevaarlijk kan zijn is de eigenaar van de hond verantwoordelijk voor zowel de schade van zijn hond als van het paard mocht er wat gebeuren. Zo wordt het in de wet ook gezegt.
Ik hoop dat dit jou genoeg geinformeert hebbenje mag gerust pbtje sturen mocht je meer vragen hebben. Mijn vader heeft een hele rechtzaak aangespannen en zoals je kan zien gewonnen. Wij stonden in ons recht en dat vond de rechter ook. Ik weet de details wel en mocht ik dingen niet weten vraag ik me vader wel even denk dat die alles wel prima kan uitleggen.
edit: zie net dat je zegt dat jij niet op dat pad had mogen lopen. Hmm ik denk dat dan het gaat over welk dier de paniek veroorzaakt. Ik weet dit overigens niet zeker. Maar denk toch dat de man met de out-of-control hond eigenlijk dan de schuldige is. Kan ik wel even na vragenheeft me vader meer verstand van dan ik.