Winterdeken voor smal paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Winterdeken voor smal paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 12:13

Mocht hier al een topic over zijn geweest, mijn excuses, heb niets kunnen vinden.

Mijn draver merrie van 1.60m is zeer slank gebouwd. Qua ruglengte heeft ze maat 185, maar bij de meeste dekens zitten ze
bij de borst te ruim en moeten de buiksingels op zijn kortst omdat ze niet breed geribt is.

Welke merken of type winterdekens vallen smal en zijn niet te lang aan de zijkanten?

lailapri

Re: Winterdeken voor smal paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:19

Ik had voor mijn magere hengst een bucas, komt hij aan gaat hij knellen en heeft hij een ander dek. Ik vind dat dek dus vrij smal vallen.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:21

bucas valt vrij smal, ik gebruik bucas omdat de meeste dekens toch de breedt zijn en dan gaan hangen

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 12:22

lailapri schreef:
Ik had voor mijn magere hengst een bucas, komt hij aan gaat hij knellen en heeft hij een ander dek. Ik vind dat dek dus vrij smal vallen.

mager en smal zijn twee verschillende dingen, mijn merrie is niet mager, ze is heel atletisch gebouwd en heeft weinig front

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:24

mager hebben ze ook geen buik en moeten de buikstingels ook goed kort kunnen, en hij was/is dan vel over been mager en ook gelijk vrij smal.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 12:26

lailapri schreef:
mager hebben ze ook geen buik en moeten de buikstingels ook goed kort kunnen, en hij was/is dan vel over been mager en ook gelijk vrij smal.

Oké, maar het gaat mij echt puur om een deken voor smal gebouwde paarden met een kleine borst

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:29

Ik heb een Equistar met halve hals, die kun je heel ruim verstellen en paste daardoor ook goed op smalle 3 jarigen. Bucas heb ik ook maar heb niet het idee dat die heel smal valt, Rhino wel!
Zijn overigens te koop, kijk maar bij mijn advertentie's.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 07-09-12 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:37

Tegen mij werd ook verteld dat Bucas goed valt bij smalle paarden.

Ik heb ook een heel smal paardje en heb een bucas deken (185) aangeschaft en pas perfect bij hem hij heeft ook een hele kleine borst.

Ik heb ook een Rhino deken en die valt ook goed.
Anders een paar dekens passen.
Laatst bijgewerkt door FerroSandy op 07-09-12 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:39

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 12:49

Ik vind Bucas eerlijk gezegd best duur, misschien dat ik daar volgende winter in wil investeren, maar ik zoek voor deze winter een goedkoper alternatief.

Harry's Horse is haar te breed, Pagony redelijk maar nog te ruim.
Helaas heeft de rest van mijn kennissen met paarden alleen dekens maat 195 en 205, dus van hen kan ik ook niets passen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:53

Een tweede hands? Bucas zijn vaak behoorlijk sterk en gaan goed lang mee als je geen ubersloper hebt...
Ik heb mijn power turnout met hele hals en de winter uitvoering voor 80 euro in de winkel gekocht omdat het een oud model was (mij een zorg). Wie weet vind jij ook nog een mazzeltje?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:55

Kijk eens bij mijn advertentie's, ik heb bucas, rhino en die van equistar, hoef ik echt niet veel voor te hebben.
En ik had ook altijd smalle paarden, heeft me moeite gekost daar passende dekens voor te vinden.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 07-09-12 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:55

Bucas en Amigo dekens zitten goed bij een draver. Die van ons dragen deze merken winterdekens.
Heb er ook een keer een onder een Wheaterbeeta outdoordeken gehad dat paste ook goed.

Als staldekens hebben ze die van qhp, dat gaat, maar dan zit de voorkant wel echt op het laatste gaatje dichtgegespt.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:59

Ik heb ook een smal paard en goede ervaringen met Amigo en Rhino dekens. Andere merken gingen schuiven en trokken naar achter.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 13:00

Sythaa schreef:
Bucas en Amigo dekens zitten goed bij een draver. Die van ons dragen deze merken winterdekens.
Heb er ook een keer een onder een Wheaterbeeta outdoordeken gehad dat paste ook goed.

Als staldekens hebben ze die van qhp, dat gaat, maar dan zit de voorkant wel echt op het laatste gaatje dichtgegespt.

Met welk type van Amigo heb jij ervaring? Bravo/Hero/Mio?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:12

Odetje de Bravo omdat die 1200D zijn, dat is een veel sterkere buitenstof. Is voor hengsten wel handig :D
Die anderen zijn niet minder hoor, alleen minder stevige stof. Dus als je paard niets sloopt of niet met slopers samen loopt buiten kan je je dat geld van het prijsverschil gerust besparen denk ik.
Alleen mijn ervaring met de bucas is wel dat die langer meegaan. Na een jaar of 3 gaan de amigos wel in de ton dan zijn ze niet fijn waterdicht meer en hun lopen wel hele dagen buiten.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 13:19

Sythaa schreef:
Odetje de Bravo omdat die 1200D zijn, dat is een veel sterkere buitenstof. Is voor hengsten wel handig :D
Die anderen zijn niet minder hoor, alleen minder stevige stof. Dus als je paard niets sloopt of niet met slopers samen loopt buiten kan je je dat geld van het prijsverschil gerust besparen denk ik.
Alleen mijn ervaring met de bucas is wel dat die langer meegaan. Na een jaar of 3 gaan de amigos wel in de ton dan zijn ze niet fijn waterdicht meer en hun lopen wel hele dagen buiten.

Gelukkig hebben wij alleen zeer brave, goed opgevoede dravers op stal haha ;)
Mijn merrie komt 's nachts op stal en dan wissel ik de deken