Door een ietswat mislukte karatetrap heb ik vorig jaar het gewricht van mijn grote teen gebroken. Dit was een vervelende breuk waar ik nu nog dagelijks last van heb. Via het ziekenhuis/orthopeet heb ik aangepaste schoenen om de pijn te verlichten.Wellicht wordt er op termijn een nieuw kunstgewricht in mijn teen geplaatst maar tot die tijd moet ik het toch nog even uit zien te zingen...
Mijn huidige rubberen laarzen doen vreselijk zeer met lopen en tijdens het rijden. Nu overweeg ik leren rijlaarzen omdat die zich naar mijn weten naar je voet gaan staan.. Graag hoor ik jullie ervaringen met de verschillende merken laarzen zodat ik mij op korte termijn een beetje kan orienteren in een ruitersportwinkel. Maar dan kan ik alvast wat merken vergelijken voordat ik daar naar binnen stap.
Het enige wat je zekerheid kan geven, is naar de winkel gaan en van alles proberen. 100 mensen en 100 verschillende antwoorden.
MaNdiii
Geplaatst: 05-09-12 22:31
Ik vind ariat heel fijn, heeft een heerlijk voetbed. Mountain horse lijken mij eigenlijk voor jouw fijner omdat deze wat breder zijn bij de voet. Het is toch een kwestie van passen, maar ik denk dat harde stugge laarzen niet fijn zijn.
klopt het idd dat leren laarzen naar je voet gaan staan of is dat een fabeltje en zitten er bij bovenstaande merken ook ritsen aan de achterkant.. dit omdat ik geen druk door bijv. een laarzenknecht kan verdragen. (ik word bij wijze van spreken al wakker van de pijn als het dekbed verkeerd ligt s'nachts)...
Leren laarzen vormen zich inderdaad een stuk meer dan rubberen laarzen. Ik zou in eerste instantie kijken naar of het voetbed goed is, en de kwaliteit van het leder. Een rits kun je er altijd nog door een schoenmaker in laten zetten.
Ik zou zelf kijken naar een laars met een stevige zool 1 die dus niet te veel mee beweegt, Mountain horse is daar een goed voorbeeld van heeft ook een rits van achteren. Het leer van boven gaat naar je voeten staan, maar de zool geeft net wat meer stevigheid.
Is een jodhur niet handiger? Icm chaps Dan heb je 2 delen die los van elkaar bewegen. Weet nog van mijn dochter toen die een zere teen had dat ze wel met jodhurs kon rijden en laarzen minder prettig zaten.
Ik heb Ariat jodpurs, en behoorlijke probleem voeten. Ik wil niet meer anders, heerlijk merk !
Bhodi
Geplaatst: 08-09-12 17:45
Ik denk dat je overal en nergens op zoek moet gaan. En vooral even zeggen wat er aan de hand is, dan houden mensen daar rekening mee! Succes met je zoektocht
Ik zou aan de ene kant ariat zeggen, door het voetbed en de rits aan de achterkant (en ik zweer bij mijn ariat laarzen). Aan de andere kant vind ik ze ook niet heel breed bij de voet waardoor het misschien toch wat 'knelt'. Nog een voordeel is dat ze vanaf dag 1 heerlijk lopen. Ze zijn heel soepel. Ik denk dat je gewoon naar de winkel moet gaan en passen maar...
loulou
Geplaatst: 08-09-12 17:56
de niro laarzen
dit zijn kalfsleren laarzen, dus heel zacht leer wat je amper in hoef te rijden. vanaf dag 3 zaten ze bij mij perfect. maar ook de eerste 2 dagen heb ik er geen pijn van gehad.