Bos omgeving Zundert

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Bos omgeving Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 12:26

Wij staan omgeving Gooren Krochten en hebben het hier nu eigenlijk wel zo'n beetje gezien in de bossen.
Nu vroeg ik me af of er bokkers zijn die ons andere bossen in de omgeving kunnen aanraden,wel op loopafstand.Beschikken (nog) niet over een trailer dus gaan er te paard heen.
Afstand moet een beetje te overzien zijn,max voor nu is toch wel 20 km daarbij ingegrepen natuurlijk ook een rondje bos en niet alleen de heen en terug reis.
Een stopadres/leuk terras is ook altijd welkom.

Wie wijst ons de weg naar een leuke route?

timokyana

Re: Bos omgeving Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 13:00

Als iemand een adres heeft van het bos in klein zundert zou ik eventueel via afstandmeten.nl een route kunnen plannen?

Buische heide kom ik op 10 km enkele reis.

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:21

De Rucphense Heide ligt niet zover vd Buissche Heide. Daar is als stopplaats 'het Ossekopke'.
Er is ook een ijsboerderij(leuke tussenstop) in de buurt. Met een superlang "Jihaa zandweg" :-)
voor wie eens lekker wil galoperen.
Vandaaruit kan je richting Visdonk.
Vanuit de Buissche Heide kan je richting Essen-Horendonk. Daar heb je de omgeving van het "Geboortebos" met
leuke paadjes en heuveltjes (Er loopt een MBT-route),ook te volgen te paard. Van daaruit kan je ook nog richting
"de Maatjes". Leuke toer, maar wel veel landelijke(boeren)weggetjes. Daar kan je stoppen in 'de Bosrust'. Wel heel druk in weekends/vakanties bij goei weer! Heeft een "paardenparking".
Richting Meer kan je aan "de Mosten " een paardenroute(taxandriaroute) beginnen volgen.
De Mosten zelf heeft een hindernissenparcours.

Allemaal in de redelijke buurt dus, maar zeker als dagtocht in te rekenen.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:36

Yoxan, heb jij misschien een kaart waar de route van Essen-Horendonk op staat? Dit bos ken ik nl niet en is het groot of maar een paar km.

timokyana http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=925366 dit is de ruiterroute, je moet het stukje bij de paters (sterrenbos) helaas wel dubbel rijden want er is geen andere ruiterroute heen en terug tussen de buisse hei en de pannenhoef

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:04

wij wonen sinds een paar weken in klein zundert,direct aan landgoed wallsteijn,hebben al mooie ritten gemaakt,met hulp van risky oa.
Hiervandan over moersebaan,via ruiterpad naar Pannehoef,rit van 4 uur totaal,maar ook een rit van 2 uur over wallsteijn,buisseheide,de reten,de moeren ect.

Prachtig en afwisselend !

ik ben ook wel benieuwd naar de route essen Horendonk

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 16:38

Lukka, rijd jij aangespannen of onder het zadel?
Vanuit klein zundert zou toch te doen moeten zijn voor ons.
Welk tempo rijden jullie zo ongeveer?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:06

onder het zadel,we hebben ijslanders,die hebben flink staptempo,maar er reed ook wel eens een fries mee die moest af en toe een beetje bijdraven.
altijd welkom om vanuit hier te rijden :D

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:42

volgens mij is de Pannehoef ook goed te doen voor jullie (Rijsbergen). En als je een keertje een dagtocht wil maken de Strijbeekse heide. Daar sta ik zelf en ben ook vrij snel in Zundert. Ben ook een keertje bij jullie langs geweest onder de man en dat was best te doen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 12:54

Super,nu nog de routes erheen even uitzoeken ;-)

Lukka, ik houd je in gedachten,die van mij is ook een snelle stapper gelukkig :-)