Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tamary schreef:Hoe normaler jij alles vindt, hoe rustiger hij zal worden.
Op die leeftijd is concentratievermogen beperkt, na 5 a 10 min. zit koppie aardig vol en dan gaat het mis.
Voor echt perfectioneren is hij denk ik dus nog te jong, maar ongewenst gedrag corrigeren (ook kleine dingen) kan zeker.
Neem voor de halsterproblemen een maatje groter die je over het passende halster heen tig keer aan en uit doet, eerst alleen de neus en later ook over de oren/achter de oren vast/los maken. Het gaat om het gevoel van neusband over de tastharen en het gefrut bij de oren (kwetsbaar en wel/niet zien doordat je in de blinde vlek aan het werk bent.)
Hoofd stil houden bij halster af doen is bekende, vasthouden totdat gewiebel klaar is en loslaten afsluiten met snoepje of commando.
Maak je zeker nu niet druk over of hij schoon wordt van poetsen, zolang de vacht los is zodat die optimaal kan functioneren maken de vlekken niks uit. Ipv verschillende borstels en te lang bezig zijn 1 borstel nemen en zorg dat je in 1 ritme blijft borstelen. En blijf contact houden met zijn lijf, ook als je er omheen loopt. Het voer leid hem nl ook af, dan is het plotseling jouw weer opmerken en daar vervolgens van schrikken niet raar.
Voetjes geven is vaak balansprobleem en is combi van sterker worden en oefenen. Of je loslaat en opnieuw vraagt of vast blijft houden hangt van pony af. Onbalans is loslaten/voor zijn om balans en vertrouwen te bouwen, protest vanuit ben het zat is vasthouden zoals je nu al doet.
Ik vraag me dan af waarom, maar het zal denk ik dan niet zijn dat ik ineens aan de andere kant sta, of het zou kunnen zijn dat hij meer op zijn eten let en mijn hand niet 'voelt' Libera schreef:Opletten als je stroomdraad op de grond legt, dat je pony geen schokken krijgt! Is de stroom er wel af?
Hij moet natuurlijk wel binnen de draden blijven, en dat kan alleen als hij er een flinke opdonder van krijgt
Kan je het halster niet losmaken met de gesp ipv over zijn oren trekken?