Jodphurs, hoge wreef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Jodphurs, hoge wreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 22:32

Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar rijlaarzen of Jodphurs, maar ik heb een hele hoge wreef.
Wie weet welke laarzen of jodphurs ik het beste kan halen.
t moet ook een beetje betaalbaar zijn.
Ik had zelf schoenen gezien met ritsje en veters deze : https://amazonexl.nl/index.php?item=hor ... 14&lang=NL

heeft iemand ervaring daarmee?, of weet iemand nog fijne schoenen/laarzen ?
bedankt alvast :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:24

Ik weet niet of dit iets is wat je zoekt, maar deze schoenen vind ik best ruim zitten. :j

Afbeelding

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 20:41

Oh ik heb t fout neer gezet,
ik bedoelde eigenlijk dat ik in ''normale'' modellen niet erin kom met die wreef , daarom zocht ik iets met een ritsje ofzo :)

TurdusMerula

Re: Jodphurs, hoge wreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:43

Ah, ik dacht dat je modellen zocht met een wat hogere wreef, zeg maar.
Maar goed, in deze ga je ook wel komen, denk ik. :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 20:44

Ik zal er eens naar gaan zoeken :j
dankje!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 16:41

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:45

Ik heb er van decathlon, met een ritsje achteraan en veters vooraan. Kan je wat 'ruimer maken' indien nodig. Vind ze erg makkelijk zitten en waren 75 euro ongeveer.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:46

Ik heb ook een hoge wreef maar heb nu ariats met veters en die vind ik erg lekker zitten. Ik heb ook de HH zonder rits of veter gehad en ook hierin had ik geen last van mijn hoge wreef.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 16:49

Adamootje schreef:
Ik heb ook een hoge wreef maar heb nu ariats met veters en die vind ik erg lekker zitten. Ik heb ook de HH zonder rits of veter gehad en ook hierin had ik geen last van mijn hoge wreef.

Nou, als ze er eenmaal inzitten is het goed.. maar ik kom er dus nooit goed in met die wreef vandaar :')

@Ympi Bedankt voor je reactie :)

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:51

Voor mij zijn en blijven Ariats toch de beste (mits je ze goed onderhoud!), maar ja, daar betaal je dan ook wel voor. Met mijn eerste paar vanaf het begin hele dagen moeten lopen, nooit 1 blaar gehad, perfect!

Ik denk dat je met een hoge wreef gewoon sowieso iets moet hebben met een rits achter en veters bovenop. Dan maakt het denk ik niet heel erg veel verschil welk merk je kiest. Vraag alleen duidelijk in de winkel hoe de ervaringen zijn met het merk bij gebruik in stal (oftewel met ammoniak) en of de naden sterk zijn en niet binnen een aantal weken scheuren. Niet alle schoenen zijn bestand tegen ammoniak en dan is goedkoop duurkoop. Zie dat vaak genoeg in mijn omgeving...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 17:28

Kimmej schreef:
Voor mij zijn en blijven Ariats toch de beste (mits je ze goed onderhoud!), maar ja, daar betaal je dan ook wel voor. Met mijn eerste paar vanaf het begin hele dagen moeten lopen, nooit 1 blaar gehad, perfect!

Ik denk dat je met een hoge wreef gewoon sowieso iets moet hebben met een rits achter en veters bovenop. Dan maakt het denk ik niet heel erg veel verschil welk merk je kiest. Vraag alleen duidelijk in de winkel hoe de ervaringen zijn met het merk bij gebruik in stal (oftewel met ammoniak) en of de naden sterk zijn en niet binnen een aantal weken scheuren. Niet alle schoenen zijn bestand tegen ammoniak en dan is goedkoop duurkoop. Zie dat vaak genoeg in mijn omgeving...

T worden echt schoenen om mee te rijden :) ik ga er niet de stallen mee in, ik denk dat het dat word ja, rits of veters. bedankt voor je reactie

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:34

ik heb ook jodphurs met een rits maar dan aan de voorkant, ik heb geen hoge wreef, maar is zoiets niet handig? mijne waren 60 euro ongeveer bij de epplejeck.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:07

Wil je persée leren? Want ik heb rubberen jodphurs met extra hoge wreef, die zijn van het merk dafna.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:05

Ik heb ook een hoge wreef, zo vervelend. Heb Ariats met een rits gehad, Euroridings gehad met een rits, van de EJ met veters en een 'gewone' van Horze (dus zonder veters of rits) en ik paste allemaal makkelijk in deze modellen. Die Ariats waren echt heel fijn, gingen heel lang mee en bleven ook lang mooi. De Euroridings vond ik niet lekker zitten bij mijn enkel, kreeg daar steeds een blaar als ik met sporen reed. En die van de EJ en Horze zijn ook erg fijn.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:09

Ik heb ook die van de EJ. Sowieso altijd met een veter voor en geen rits. Dat past nooit

llam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:32

ik heb zelf ook last van een hoge wreef en heb ook verschillende schoenen uitgeprobeerd. Heb nu een paar ariat schoenen met veters en mondoni schoenen met veters model conventry

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:49

Ik heb ook Ariat's met veter voor mijn brede voeten + hoge wreef. Gaat prima als je de veters maar genoeg los trekt :j . Met rits aan de voorkant daarintegen is dan weer een ramp, dat past echt niet, werd ook afgeraden door de behulpzame dame van de ruitersportzaak :')

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:11

Ik heb Jophurs gehaald bij Harry Horse's En die zitten ook ontzettend lekker !' Maar kweet het niet helemaal zeker over die hoge wreef.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 19:18

Oke dus jullie raden eigenlijk met veters aan?, dus zonder rits.
ik ga wel gewoon passen hoor, maar dan weet ik het van te voren een beetje en hoef ik niet weer 100e te passen :')

Bedankt voor jullie reacties :)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:12

je kunt beter voor een veter kiezen en niet voor een rits, want die past je of die past je niet.
Zelf goede ervaring met Ariat en Mountain Horse met mijn hoge wreef

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:15

Misschien een goede tip zodat je niet eens van schoenen hoeft te veranderen:

Ik heb last van hetzelfde probleem en werkelijk ál mijn schoenen, laarzen enz enz zijn een probleem om aan te krijgen. Nu heeft mijn opa heel vroeger een trucje bedacht... trek een boterhamzakje aan over je voeten (of een pedaalemmerzak) doe je voet in de betreffende schoen/laars en trek dan het zakje kapot en uit je schoeisel :j

Werkt helemaal perfect bij mij!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 23:07

Oke dan ga ik wel kijken,

@JessAndHope haha die is wel goed, kan ik ook nog eens proberen :+