Sinds een poosje verzorg ik een geweldige shetlander, super lief beestje en echt heel braaf. Moeten nog wat aan elkaar wennen en vertrouwen kweken etc. maar dat komt hopelijk wel goed.
Nou wil ik kijken of ik hem overal mag aaien/ om hem heen kan lopen wanneer hij stilstaat. Dit lukt alleen nog niet, omdat hij met mij meedraait, zodat zijn hoofd altijd bij mijn benen is. Ik heb wel eens gehoord dat dit aan het vertrouwen ligt. Nou wil ik wanneer hij mij echt kent beginnen met lange teugelen, wanneer ik het commando geef om te stappen, stapt hij, maar zodra hij doorheeft dat ik niet meeloop (zodat ik langzaam achter/naast zijn achterhand kan komen) draait hij zich alsnog zo snel mogelijk om.
Ook wanneer ik tijdens wat 'werk' in de bak eens vraag om een voetje, kan ik soms niet bij zijn voorhoefje komen omdat hij zijn kont helemaal wegdraait.
Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kon eigenlijk niks vinden, terwijl dit volgens mij wel vaker voorkomt?
Is dit echt vertrouwen? En zo ja, met wat voor 'oefeningen' kan ik dit het makkelijkst oplossen/verbeteren?
P.s. geen idee of het goed staat!