Ongeval op straat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly520

Ongeval op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 22:14

Als de pony's naar de wei moeten, moeten wij altijd op straat. Maar nu heb ik met Misty een ongeval op straat gehad, en nu begint die te flippen op straat. Voor het minste staat ze omhoog of loopt ze mij omver.

Wat kan ik daar aandoen?

Kimberly520

Re: Ongeval op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 23:15

Het is vrij dringend aangezien ik iedere dag over straat moet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:45

Je geeft niet heel veel informatie om duidelijk te krijgen hoe het probleem in elkaar steekt.
Loop je alleen met dat paard of is er nog iemand anders bij met of zonder ander paard?

Waarschijnlijk is het verstandig om er iemand bij te halen die kan zien wat er aan de hand is en voldoende kennis en overwicht heeft om er wat aan te doen. Tips via de computer gaat in principe niet werken omdat juist in dit soort gevallen timing en dosering cruciaal is en dat kun je niet doorgeven via de computer.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 23:47

Er loopt altijd nog een pony mee.

Ze begint altijd als er een auto afkomt of als het waait.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:53

Zit er nog iemand vast aan die andere pony of loop jij met de twee samen?
Is het mogelijk om de andere pony tussen Misty en het verkeer te laten lopen?

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 23:56

Iemand anders heeft die andere pony vast.
Is niet mogelijk, de andere stapt veel te snel voor haar.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 00:01

ik zou haar op vertrouwd terrein aan auto's laten wennen. op het erf dus bijvoorbeeld. imo is dit niet een probleem wat je zo 1 2 3 op kan lossen. ze zal genoeg vertrouwen in jou moeten krijgen dat ze bij jou veilig is als er auto's naderen en over de angst voor auto's en wind etc heen komen, dat vergt training en gedult.

misschien kan je nuttigere advieseb krijgen als je het ongeluk beschrijft

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 00:11

Ik bracht ze naar de wei en daar komt een auto af, op zich geen probleem want ze maakt zich daar nooit druk om. Maar stond een paar dagen binnen omdat het te warm was om ze buiten te zetten, dus was een beetje hevig en verschoot van de auto. Ze begint te trippelen en opzij te springen richting mij. Ik snel naar de andere kant van haar gaan lopen zodat ze mij zeker niet kon raken (doe ik wel vaker als ze irritant doet) Maar die bestuurder van de auto vond dit grappig en begon haar nog maar op te jagen. Van het verschieten begon ze ineens te stijgeren, wat ze normaal nooit doet. En ineens springt ze opzij net naar de kant waar ik liep. Ik werd omver geduwd en viel net tegen die auto. Daar is ze zo van verschoten dat ze mij nu tegen iedere auto wilt beschermen. Was toen ook net veel wind.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:25

Kimberly520 schreef:
Iemand anders heeft die andere pony vast.
Is niet mogelijk, de andere stapt veel te snel voor haar.

Hoezo niet? De begeleider van dat paard bepaalt het tempo. Die zou jou dus prima kunnen helpen je paard weer vertrouwen te geven. Kwestie van goed afspreken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:59

Wat Ibbel ook al zegt, de begeleider van de andere pony bepaalt het tempo, dus daar kun je gewoon gebruik van maken.
Verder denk ik dat jij ook de nodige spanning meebrengt omdat je je herinnert hoe het ging, dus voor jou is het van belang om rust in jezelf te krijgen. Zorg dat je je ademhaling rustig en laag in je buik houdt, zing desnoods een liedje, babbel wat met de andere persoon en maak je niet te druk over "wat als". Verder wel duidelijk je grenzen aangeven, omhoogkomen en omver lopen is niet acceptabel gedrag als je haar vast hebt.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:39

Je plaatste al meer topics.
En telkens wijs je hulp af want je vind van jezelf dat het allemaal wel meevalt, en dat je de problemen zelf wel zal aanpakken.
Je zei ook al dat het allemaal leuk moet blijven, het moet niet af zijn, het niveau moet niet te hoog zijn, .... hier is duidelijk een tekort aan leiderschap, kennis en kunde.
Jouw kennis en kunde is blijkbaar toch te beperkt, anders kreeg je niet zo'n reeks van problemen.
Problemen moet je nooit bij een ander zoeken, ook niet bij het paard zelf, maar als er iets mis loopt , hoe gek het soms kan zijn, wijs dan altijd naar jezelf, de fout of de oplossing moet je daar zoeken.

Kimberly520 schreef:
Het is vrij dringend aangezien ik iedere dag over straat moet.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 14:59

Waratje schreef:
Wat Ibbel ook al zegt, de begeleider van de andere pony bepaalt het tempo, dus daar kun je gewoon gebruik van maken.
Verder denk ik dat jij ook de nodige spanning meebrengt omdat je je herinnert hoe het ging, dus voor jou is het van belang om rust in jezelf te krijgen. Zorg dat je je ademhaling rustig en laag in je buik houdt, zing desnoods een liedje, babbel wat met de andere persoon en maak je niet te druk over "wat als". Verder wel duidelijk je grenzen aangeven, omhoogkomen en omver lopen is niet acceptabel gedrag als je haar vast hebt.

De andere pony ging vandaag al veel rustiger zodat zij hem kon volgen.
Ze was nu veel rustiger, mijn papa had ze vast. Ik ga ze straks van de wei houden en zien wat dat ze doet. Bedankt voor je tips, ga ze proberen.