Hij heeft alleen wel problemen gehad in het voorjaar om door zijn vacht heen te komen. Volgens DA waren dit er velen klopt dit? Dus nu twijfel ik wel een beetje om toch overstag te gaan....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)

Dus echt koud hebben ze het niet. Dit doen ze trouwens ook gewoon als het -15 was zoals vorig jaar.... Miracle_ schreef:Wat ik me dan afvrfaag.. Staan de paarden die zonder deken staan, 'snachts ook buiten? En hebben ze iets om te schuilen? Bomen/schuilstal.
Mijn Exmoor wil ik eigenlijk ook zonder deken hebben in de winter, maar hij staat met nog 4 andere pony's, en de stal is eigenlijk te klein voor alle 5, dus hij kan niet altijd ergens schuilen.. Dus ik twijfel een beetje.
Miracle_ schreef:Wat ik me dan afvrfaag.. Staan de paarden die zonder deken staan, 'snachts ook buiten? En hebben ze iets om te schuilen? Bomen/schuilstal.
Mijn Exmoor wil ik eigenlijk ook zonder deken hebben in de winter, maar hij staat met nog 4 andere pony's, en de stal is eigenlijk te klein voor alle 5, dus hij kan niet altijd ergens schuilen.. Dus ik twijfel een beetje.
adelabel schreef:Ben benieuwd of er meerdere zijn die geen dekens gebruiken in de winter. Ik heb altijd het gevoel dat ik mij moet verdedigen, maar ik heb nog nooit kunnen ontdekken dat mijn paard het koud heeft en hij is ook nog nooit ziek of verkouden geweest. Dit moet ik natuurlijk heel erg afkloppen! Ik heb wel een seizoen ooit dekens gebruikt, maar toen vond ik hem er zo sippig uit zien![]()
Hij heeft alleen wel problemen gehad in het voorjaar om door zijn vacht heen te komen. Volgens DA waren dit er velen klopt dit? Dus nu twijfel ik wel een beetje om toch overstag te gaan....
MarliesV schreef:Miracle_ schreef:Wat ik me dan afvrfaag.. Staan de paarden die zonder deken staan, 'snachts ook buiten? En hebben ze iets om te schuilen? Bomen/schuilstal.
Jup, die van ons stonden altijd 24/7 buiten zonder deken.
Wel een schuilstal ter beschikking maar daar stonden ze voor de kou nooit in. Die gebruikten ze alleen bij erg heet weer in de zomer voor de schaduw en bij veel wind in combi met regen. Ze liggen hier met -15 's nachts nog heerlijk buiten te slapen met z'n allen.
Ik zou het dus gewoon doen!