Goede deken, met een écht fijne pasvorm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Goede deken, met een écht fijne pasvorm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 00:59

Ik ben opzoek naar een goede, warme, fijne deken.
Deken moet makkelijk in gebruik zijn (in die zin van niet te zwaar) en moet goed vallen. liefst met een stukje halve hals.
Moet ook warm genoeg zijn als ze geschoren is. (tussendekens voor andere temperaturen e.d zijn aanwezig).
Als het kan ook een écht goed warme dekens, want met 2 dekens op wordt het al gauw lastig.

Ben benieuwd of deze ideale deken bestaat.
Pony is namelijk panisch bij het op/af doen van de deken, waardoor het met 2 dekens vrij lastig is.

Bilkoorden hoeven ook niet, want dat lukt helemaal niet bij haar. maar die kan ik er eventueel afhalen :)

Angela

Re: Goede deken, met een écht fijne pasvorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:58

Je zit met de pasvorm, en ieder paard heeft een andere vorm. DE ideale deken bestaat dan ook niet. Het is helaas een kwestie van passen, en hopen dat het niet alsnog gaat schuren..

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:09

Wat Angela al zegt, elk paard heeft een andere pasvorm. Wij kunnen zeker de Rhino aanraden! SUPER pasvorm, trekt niet van voor. Verkrijgbaar met halve hals/hele hals/zonder hals. Wij hebben deze zomer de Medium (200grams) aangeschaft met halve hals, zodat ze heerlijk ingepakt zijn en er geen sneeuw en regen in gaat.

http://www.google.nl/imgres?q=rhino+med ... ,s:0,i:111

(Lange link, kon even niet anders) -O-

Het zijn ijzersterke dekens, met een speciaal storm riempje, dus zijn overal tegen bestand. Wij hebben vele dekens geprobeerd, bucas ( lag voor geen meter), Amigo (hing van achter, lag niet lekker), harry horse (trekt wat van voor), BR (ligt redelijk, ook gekocht met halve hals , alleen trekt dan wat op de schoft en is erg kort, het mooie aan de rhino is dat hij ook lekker lang van onder is dus de benen ook gedeeltelijk beschermt zijn en hun billen niet zo snel koud worden.) Al met al een ideale winterdeken! En wij kunnen niet wachten tot wij onze gloednieuwe Rhino op kunnen leggen.

Het enige nadeel is dat hij aardig prijzig is, maar hij is meerdere grams-soorten verkrijgbaar, wij hebben de ongevoerde en voor de winter de 200 grams met halve hals. De deken ligt ook zo ruim en mooi dat je er ook prima een onderdeken onder kan doen in geval van extreme kou.

Maar wat Angela al zei, elke paard heeft een andere pasvorm. Onze pony is aardig rond en weinig schoft dus heeft zij een moeilijke pasvorm qua dekens, en zijn wij daarom zo blij met Rhino.

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:14

En voor het geval van scheren, je zou de 300 grams aan kunnen schaffen. Wij hebben de pony ook geschoren de jaren hiervoor, en zitten dit jaar er weer over na te denken dat te doen. Alleen wij hebben gekozen voor de 200 grams als mooie tussen maat, omdat wij in Nederland toch geen extreme kou hebben (met uitzondering van vorig jaar) , en je dan er nog een deken (staldeken bijv.) onder zou kunnen doen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:12

Bedankt voor alle reacties!

@Siglos, we gaan haar inderdaad weer scheren!

ik ga de dekens die jullie allemaal aanbevelen eens even bekijken, en dan nemen we de pony denk ik gewoon even mee naar de ruitersportzaak :j (hebben we met de oude pony die een rare pasvorm had ook al eens gedaan haha!) prijs maakt in principe niet zo heel veel uit, prijs naar kwaliteit in ieder geval. belangrijker is dat de deken goed past, zodat ze ook geen last krijgt van de schoft.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:16

Ik was ook lang opzoek maar heb nu de ideale winterdeken voor mijn paard gevonden een Kieffer deken met halve hals. Super pasvorm, schuurt niet, schuift niet, waterdicht ect.
Ik zal hem zeker opnieuw kopen mocht deze kapot gaan.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:55

@dniekje, wij hadden voor Koss een Horseware Rambo Duo deken met losse hals. Onderdekens in diverse diktes erbij. Kostbare deken maar wel ontzettend fijn. Bleef super liggen, geen schuurplekken en ook geen bilkoorden eraan.
Na het scheren hebben we de hals er alleen op gedaan toen het zo vreselijk koud was, ik hou zelf niet zo van halsdekens.

Ik vind ze zo fijn dat ik er inmiddels ook een voor Cézanne heb aangeschaft.
Josie hier op Bokt importeert de Horsewaredekens uit Engeland, dat scheelt behoorlijk met de Nederlandse prijzen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:20

Dominick heeft hele fijne lichtgewicht 300 grams waterdichte winterdekens, met optie voor losse hals.
Ik vind ze super! :j

www.dominick.nl

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:46

Horseware rambo ideale dekens!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:53

De horseware Rhino dekens!
Nog nooit problemen gehad met de pasvorm, en geen bilkoorden.
Ik heb een ongevoerde regendeken van Rhino, met een losse hals én diverse onderdekens (qua dikte) die je aan die regendeken vast kunt maken.
Wij kunnen dus alle weersomstandigheden aan met slechts 1 deken ;)

Je heb t trouwens ook Rhino's met halve hals..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 02-09-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:56

Rhino vind ik hele fijne dekens en bucas ook. Ze zijn lichtgewicht en toch warm en hebben een hele goede pasvorm. Heb ook nog een imperial riding met hele hals die bevalt ook heel goed al is die wel wat zwaarder.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:56

Ik heb de rambo met halve hals en de rhino met halve hals en wat een goede dekens zeg!!!!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:50

Rambo! Paste prima op mijn lange brede merrie en nu ook op mijn korte smalle paard. En topkwaliteit. :j

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:38

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:30

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:33

dvdiepen schreef:
Deze... Ze hebben een super pasvorm! Een stalgenoot van mij is er erg enthousiast over!

http://www.paardenboulevard.nl/shop/cat ... rchfor=wug

en jij ook zo te lezen

je hebt er zelf ook 1 toch?
(zag ik in je ander topic zeggen) :))

Edit
volgens mij heb je al je dekens daar vandaan, gezien je geplaatste berichten op bokt :')
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 23-09-12 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:35

Highliner van Harry Horse. Door zijn minihals ligt deze niet op de schoft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:08

Tivo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:49

Ik heb van Paardenboulevard de grijze deken van 350 grams met losse hals, De Silvano Turnout Heavy

http://www.paardenboulevard.nl/shop/art ... 28e984dfcc

Deze heb ik vorig jaar gekocht en bevalt heel goed. Ik zit er aan te denken om ook de Wug bij hen te kopen, maar dan met 200 grams vulling. Dan heb ik een mooie overgang van 200 grams met halve hals naar 350 grams met hele hals.

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 00:09

Citaat:

dvdiepen schreef:
Deze... Ze hebben een super pasvorm! Een stalgenoot van mij is er erg enthousiast over!

http://www.paardenboulevard.nl/shop/cat ... rchfor=wug

Wendy1978 schreef:
en jij ook zo te lezen

je hebt er zelf ook 1 toch?
(zag ik in je ander topic zeggen)

Edit
volgens mij heb je al je dekens daar vandaan, gezien je geplaatste berichten op bokt
Antwoord:
Klopt, ik heb inderdaad ook dekens van Paardenboulevard waar ik heel enthousiast over ben. Maar aangezien het om een wug (deken met halve hals) gaat, verwijs ik naar mijn stalgenoot die zo'n deken heeft. Ikzelf heb nl. geen wug.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 00:15

mijn verzorgpaarden hadden amigo dekens, gewoon waterdichte dekens ik weet niet hoe dik maar ze waren niet zwaar. en ze lagen heel fijn. gewoon met kruissingels en een riempje achter de staart. heb de dekens nog nooit scheef zien liggen, en vond ze ook erg mooi.