Losse of vaste beugel korfjes ? Toestoppers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Losse of vaste beugel korfjes ? Toestoppers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 11:44

Mods ik ben niet zeker of het hier hoorde of bij hanachement.

Hoi iedereen,

Ik had eerder al een topic geopend waar ik op zoek was naar outdoor laarzen waar je ook mee kon rijden: [RUI] Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Nu mijn laarzen hebben het eerder begeven dan gedacht -O- . Ik was al langer van plan (wilde) om beugel korven te kopen.
Nu vraag ik mij af welke zijn beter de losse variant (die je in bestaande beugels kan hangen) zoals bij de decathlon http://www.decathlon.be/veiligheidsstij ... 08399.html of een vaste variant zoals deze:
Afbeelding

Ik ga dit direct zeggen. JA, ik ben van plan om af en toe met gewone schoenen (ik blijf op zoek naar goede rijlaarzen, heb er gewoonweg geen 200euro voor over.. ze moeten tegen water kunnen, echt outdoor maar zonder termo voering liefst) en dergelijke te rijden. Alleen hou ik dit liefst ook veilig en heb ik dan liever beugelkorven. Ik rij veel buiten (zoizo al handig daar voor) en mijn zusje van 7 zet ik nu 1x per week op mijn paard. Zij heeft de neiging haar voeten nog te diep in de beugels te steken, het zou voor haar zoizo ook veiliger zijn.

Dus ja vast of los ?

Alvast bedankt!

Lori

Re: Losse of vaste beugel korfjes ? Toestoppers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 20:11

Niemand een tip/die het weet ? Er gebruiken toch wel meer mensen beugelkorven lijkt me ?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:05

Het ligt er aan wat je wil. Wil je je huidige beugels houden en passen die losse daar in? Dan zou ik daar voor kiezen. Of wil je meteen hele andere beugels kopen?

Ik heb zelf die losse en dat bevalt prima. Eersty had ik ze in kunststof beugels. Nu heb ik ze met wat aanpassingen in mijn westernbeugels gemaakt. Ja ik weet het geen gezicht, maar veiligheid gaat voor en het valt eigenlijk nog best mee ook

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:07

Ik heb de beugels met vaste korf zoals op het plaatje. Ze bevallen prima. Met losse korf op gewone beugels geen ervaring, dus ik kan je daar verder geen tips over geven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:12

Ik heb die die jij van decathlon laat zien in kunststof beugelriemen.
Vind ze fijn.
Waarom?
Kan met allerlei schoeisel rijden.
Veilig kan er niet door schieten.
En bij lange afstanden kan je je voet er iets verder in doen zonder gevaar en dan heb je
groter draagvlak dan alleen de bal van je voet, dat is wel eens prettig.

Wat doe ik ermee? Reed endurance ermee, rij er dressuur mee, crosstrainingen en buitenritten, alles dus.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:19

Ik rij niet meer met laarzen, omdat ik ook heel veel naast het paard bezig ben en geen zin heb om verschillende paren schoenen mee te zeulen. Daarnaast rij ik geen wedstrijden (dus geen regels qua beugels) en heb ik voor EZ rides met korf gekozen. Ook fijn voor problemen met knie/enkel. De flexrides? die op je plaatje staan zijn trouwens te klein voor de meeste stal/wandel/bergschoenen.

nykle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:26

Ik gebruik de losse korfjes voor de kinderen. Vind ze super, omdat ze niet met hun kleine voeten door de beugels kunnen schieten. Als ze eens met ander zadel of op ander paard rijden, kan ik ze heel makkelijk verwisselen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:42

@tamary: dat ligt bij Flexrides aan je schoenmaat en voetbreedte. In mijn geval (maat 38.5 en smalle voeten) gaat het prima met Mountain Horse Highriders, Ariatschoenen, Mountain Horse schoenen en Lowa bergschoenen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:37

Ik heb maat 42 en rijdt ook met ariat schoenen (de gewone variant waar je mee kan wandelen zeg maar),
heb maat korfjes die daar prima omheen passen.
Maat durf ik niet te zeggen (Zal zeker geen kindermaat zijn).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 20:16

Heel erg bedankt voor de reacties.

Had een gewoon willekeurig plaatje gekozen voor de foto met vaste korven... verder niet naar het merk gekeken eigenlijk.

Hoop stiekem dat er nog iemand komt die beiden heeft (gehad). Ik heb geen wedstrijd ambities en nu ja ben op zich wel op zoek naar een nieuw paar laarzen maar zie eigenlijk binnen 2maand nog geen nieuwe in mijn kast staan. Nu toch liever veiligheid zeker tot ik terug laarzen heb gevonden (en daar na ook, wou er al kopen voor mijn laarzen kapot waren).

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:21

Ik zou je niet zo 'schamen' omdat je geen laarzen gebruikt hoor, er zijn veel meer mensen die dat niet doen. :) Alleen maar mijn complimenten voor het nadenken over veilige beugels.

Ik kon niet klem komen te zitten met mijn voet in mijn oude beugels. Als ik straks nieuwe beugels heb waarbij dat wel kan zal ik ook op zoek gaan andere beugels.

Bij bijvoorbeeld endurance zie je de korfjes veel. :j

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:24

Ik heb EZrides getest en zelf nu gekozen voor losse korfjes in gewone beugels. De EZrides zijn kwalitatief denk ik beter, en ook fijner als je lange afstanden rijdt. Maar de losse korfjes werken voor mij in de endurance ook prima. En het scheelt nogal flink in prijs!

Edit, bedenk me nog een ander voordeel. De EZrides en meeste andere beugels met vaste korf, zijn veel logger/lomper/groter dan mijn losse toestoppers....

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 20:30

Dankje turdusmercula :)

Dankje Myrthe! Leuk iemand te horen die ook vaste heeft getest. Nu ik rijd lange buitenritten (gisteren 5 u) is ook wel handig dan vor het "comfort".

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:36

Ik heb zelf ijzeren beugels, camargue beugels. Volgens mij nog steeds te koop bij buitenzinnig.nl
Voor dochter heb ik kunststof toestoppers. Ook oa te koop bij buitenzinnig.

Voor de camargues: foto te zien in mijn profiel (ik op mijn fries)
Beide werken prima voor ons.