Nieuwe rijlaarzen/jodhpurs gezocht maar welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nieuwe rijlaarzen/jodhpurs gezocht maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:36

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar nieuwe rijlaarzen of jodhpurs maar geen idee welke dus ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.
Ik rij alleen recreatief dus hoef er geen wedstrijden mee te rijden en ze mogen vies worden, wat ze ongetwijfeld ook wel zullen worden.
Ik heb behoorlijke stevige kuiten dus als ik voor rijlaarzen ga moeten ze wel een brede kuitmaat hebben.
Ik wil ze gebruiken om mee te rijden maar ook met poetsen, de wei in gaan etc dus ze moeten wel makkelijk zitten en aan en uit te trekken zijn.
En niet te hoge prijsklasse aangezien ze alleen voor recreatief gebruik zijn dus uiterlijk maakt me ook niet zo veel uit.

Wat is jullie tip en waarom? En zullen jullie voor laarzen of jodhpurs gaan?

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:42

Als je vooral recreatief rijdt zou ik voor jodhpurs gaan met stoffen of leren chaps.

Voordeel is dat je de chaps voor en na het rijden lekker af kunt doen (vooral als het warm is is dit fijn), en ze stretchen vaak mooi mee met de kuit.
Persoonlijk vind ik leren chaps fijner, deze zijn makkelijker schoon te houden en geven naar mijn idee net iets meer steun. Maar ze zijn wel net iets duurder dan chaps van stof.

Ook een optie: rubberen rijlaarzen, niet duur. Is alleen niet mijn favoriet ;)

Brenda_O
Berichten: 43
Geregistreerd: 17-06-15
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:12

Ik heb leren chaps van petri. Heel fijn. Niet super duur en zo nodig op maat gemaakt voor grote kuiten.

Suliko

Berichten: 4338
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Nieuwe rijlaarzen/jodhpurs gezocht maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:20

Zelf heb ik de mountain horse classic rider brown, zelf vind ik ze fantastisch voor rijden en stalwerk.
Het zijn jodhpurs, maar dan meer een wandelschoen versie.

Ze zijn van erg goede kwaliteit, en bestendig tegen van alles. Fijn in warm weer (geen zompende zweetvoeten) en in koud weer (heerlijke warme voetjes). Naast het paardrijden heb ik ze bijna dagelijks aan, omdat ik ze zo heerlijk vind zitten en niet eens zo lelijk. :') (Tenzij het gaat om wat formelere activiteiten natuurlijk). En inmiddels heb ik er al 2 vakanties op overleefd, 1 wandelvakantie in de bergen en 1 backpackvakantie.

Wel iets duurdere prijsklasse, vind ik zelf, zo rond de 100 euro (dacht 95 euro), maar vond het het absoluut waard. :j

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:24

jodhpurs. omdat je recreatief rijdt zijn nette laarzen niet nodig, en persoonlijk passen mijn kuiten niet in simpele rubbere rijlaarzen (althans, nooit gevonden), dus die zijn voor mij niet eens optie. Chaps+jodhpurs zijn heerlijk, mochten je voeten of kuiten nog groeien hoef je geen nieuwe laarzen aan te schaffen voor je voeten terwijl ze bij je kuiten nog goed zitten, of andersom.
Tip: als je je chaps aandoet voor je opstapt en afdoet na je afstapt blijven ze netjes.
Voor aanschaf: is er een ruiterwinkel in je buurt? Ik zou gewoon wat verschillende dingen passen, prijzen kan je eventueel vergelijken met die van divoza/epplejeck op de site. Zou ze als ik jou was wél willen passen voor je ze koopt, zeker als het je eerste chaps zijn.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:44


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nieuwe rijlaarzen/jodhpurs gezocht maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:44

HAR --> RUI

Anoniem

Re: Nieuwe rijlaarzen/jodhpurs gezocht maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:22

Oke, ik kan het heel erg waarderen dat mensen reageren met tips op mijn topic, maar deze heb ik geopend in 2012.

Inmiddels ben ik al een heel tijdje voorzien van rijlaarzen en jodphurs met chaps :D