geen laarzen of jodphurs te vinden voor mijn dochtertje!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

max66

geen laarzen of jodphurs te vinden voor mijn dochtertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 12:26

Mijn dochtertje is 10 en heeft nu nieuwe laarzen of jodphurs + chaps nodig. Het probleem is dat zij vrij grote voeten heeft, maat 39, maar hele smalle voetjes heeft en geen kuiten cq hele smalle onderbenen.

Alle (standaard) laarzen hebben een te wijde schacht dus dachten we aan jodphurs + chaps, want de chaps kun je vrij strak om je onderbeen doen. Nu blijken ook alle jodphurs te wijd te zijn!

Ik wil eerlijk gezegd niet te veel geld uit geven, dochtertje is nog in de groei en zal hooguit een half jaar, misschien iets langer, met schoenen/laarzen doen.
Ik kan dus geen laarzen/schoenen op maat laten maken.

Heeft iemand tips of weten jullie welk merk bv. smal uit valt en dan ook nog voor een redelijke prijs? Ik wil niet meer dan 100 euro uitgeven!
Zou ik in een "gewone" schoenenwinkel "jodphurs" of iets wat er op lijkt kunnen kopen?

MirandaFuego

Re: geen laarzen of jodphurs te vinden voor mijn dochtertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:30

Mijn dochter heeft gewoon bergschoenen aan met chaps (net als ik) dat gaat prima!
En anders kun je ook andere laarzen aan doen, maakt niks uit, gewoon eenvoudig kort modelaarsje kan ook.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 12:40

bergschoenen hebben toch te veel/te grof profiel? Maar ik zal inderdaad eens in de "gewone" schoenenwinkel gaan kijken!

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:42

Die m'n dochter heeft zijn heel vlak, maar ze rijdt zowiezo met veiligheidsbeugels.
Gewone regenlaarzen kan ook nog! (kun je evt. afknippen, zie je toch niet onder de chaps)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:43

Ik heb zelf het zelfde probleem. Jodphurs met veters werkte nog het beste maar ideaal is het niet.

Bergschoenen heb ik je in vele soorten, ik heb ook jaren met een lichte klasse, hoog model, gereden, ging prima. Je moet natuurlijk geen B/C stugge schoen kopen.
Daarvoor heb ik jaren met stevige schoenen uit de schoenenzaak gereden omdat standaard jodphurs voor mij ook niet te doen waren.

Inmiddels laarzen aan laten meten maar goed voor een kind in de groei is dat financieel wel een beetje te veel van het goede.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:44

Ik begreep dat de jodphurs van lipica ook rond de €100,- liggen. Voor een basismodel en kleur zou je daar dus ook moeten kunnen slagen. Voor de rest zal je toch moeten passen.. Je kan evt ook een zooltje in de schoen leggen? Ik trek ook altjd dikke sokken aan, dan wordt je voet ook wat breder.

Gewone schoenen zo ik niet snel doen, maar let er iig op dat er genoeg profiel onder de schoen zit, en een hakje.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 12:51

MarliesV schreef:
Inmiddels laarzen aan laten meten maar goed voor een kind in de groei is dat financieel wel een beetje te veel van het goede.

nee, precies. Ze doet er zo kort mee, dus ik wil niet te veel geld uitgeven. Maximaal dus 100 euro inclusief chaps!

Zelfs met zooltje en twee paar sokken zijn de schoenen nog te wijd voor mij dochtertje, terwijl ze wel de maat 39 nodig heeft.
Er moet toch juist niet te veel profiel onder zitten Britt? Alleen smalle ribbeltjes toch?

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:57

Onder laarzen en judphurs zit toch ook nauwelijks profiel, een hakje is wel belangrijk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:59

Hm dan wordt het lastig idd. Profiel is wel belangrijk en mag gerust wat grof zijn. Vriendin reed altijd met bergschoenen met chaps, ik jn de winter altijd met stalschoenen zonder chaps.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:05

Heb je al geprobeerd zooltjes erin te doen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:05

in een ruitersportzaak chaps gaan passen, en als je merk en maat weet kijk je op ebay/marktplaats of elders naar nieuwe of jong gebruikte.
Of de cavallo meegroei laarzen, staan dikwijls ook 2e hands op marktplaats.
Nieuw zooltje erin en ze kunnen rustig een 2e of derde ronde mee.

Mijn dochter had het zelfde probleeem, lange dunnen onderbenen, grote smalle voeten.
Je kunt voor chaps ook kijken naar suede chaps, en de rits laten verzetten door de schoenmaker/zadelmaker.

De goedkopere merken hebben vaak geen tussenmaten de duurdere merken wel maar zijn dan weer een stuk kostbaarder.

Ik moet wel zeggen dat mijn dochter vanaf haar 10e 3 stel chaps heeft versleten, ze is inmiddels 18 en dan valt het nog mee, de chaps telkens weer redelijk kunnen verkopen. De schoenen wel meerdere paren, niet alleen door groei maar ook omdat ze op een gegeven moment gewoon op waren.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:07

Arc_En_Ciel schreef:

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:09

Arc_En_Ciel schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Kijk iets meer naar boven, haha! :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:10

:oo :D

Lous
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:12

Ik heb vorig jaar via Agradi hele mooie leren jophurs met veters en rits gekocht. Zijn dus vrij smal te maken, maar ook de neus is niet heel breed. Ik zou zeggen, ga eens kijken voor zo'n zelfde systeem. Ze kostte overigens maar 50 euro.
Overigens zijn ze er wel hoor jophurs met anti-slip. Zo ook deze.

It’s all about glitter, rainbows and Unicorns!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:47

inderdaad jodphurs met veters en rits. mijn zusje had op die leeftijd ook hele smalle kuit en daar hebben we ook chaps voor kunnen vinden, lederen. (dit was bij horsepower in heino..)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 17:49

chaps vinden is het probleem ook niet. Ik ga op zoek naar jodphurs/rijschoenen met veters en rits denk ik, bedankt!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:23

Ik heb ook grote voeten en zeel smal en ook een lang been met een xs kuitmaat. Mondoni(divoza) had laarzen voor mij misschien is dit iets. nu ben ik inmiddels 17 dus mijn kuit is natuurlijk wel wat breder geworden als vroeger. De laarzen waren niet zo duur voor leren (volwassenen 100 euro ik weet het niet bij de kindervariant) vond de voet smal en prima prijs kwaliteit verhouding. Anders ariat met rits/veter hebben ook smallen voeten misschien een oude collectie schoenen of 2e hands dan zijn ze betaalbaar. Verder had ik stoffen chaps (15 euro) erbij in maat XS of XXS dat weet ik niet meer deze waren dan wel standaard te kort maar daar viel mee te leven je kan niet alles hebben met moeilijke maten.

Altaire (v.Haarlem) Drs. ZZ-L + 11 spr. B
Fabulosa (v. Quaterback) Z1 + 1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie