Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Waar zit de kootholte xD... Ik ben niet goed in anatomie... jebuurmeisje schreef:mijnes trapt ook met de achterhoeven uitkrabben, maar van een mini kan je zn voet gewoon vasthouden haha, ik hou m net zo lang in de lucht tot hij zn been normaal stil houdt, ookal gaat ie er bij liggen.. geloof me, dat zijn ze snel zat.. als ik bij die van mij het ga afstraffen door zelf te schoppen wordtie alleen maar chagerijnig en heb je er nog niks aan.
sheela schreef:ja dat kan wel, maar de pony hoeft nog steeds niet naar jou te trappen. Als ze moeilijk in evenwicht kan blijven, zal ze haar been gewoon weg trekken en niet trappen naar jou. Laat anders eens iemand meekijken wat de pony precies doet.
lisa000 schreef:ik heb de eigenaresse van de pensionstal gevraagd (de pony is niet van haarzelf) en ze zei dat ze niet goed in evenwicht kon blijven staan
sheela schreef:Als zij haar achterbeen weg trekt en een schoppende beweging naar jou maakt, direkt afstraffen! Een schop onder haar kont terug geven. Of een hele harde klap op haar kont. Maar ik ga toch voor de schop. Zij schopt naar jou, dan mag jij terug schoppen. Dan doen pony's onder mekaar ook. Ze moet toch echt leren dat achterhoefjes ook gewoon uitgekrabt moeten worden. En niet over nadenken hoe je reageren moet als zij trapt, echt gelijk terug doen. En niet aarzelen, even doorpakken, dan leert de pony het (hopelijk) snel genoeg dat dit soort gedrag niet kan. Succes.
troi schreef:Is het echt schoppen of is ze aan het hengelen? Daar zit nogal wat verschil tussen.. Een pony die moeite heeft met zijn balans gaat vaak hengelen. Heb je geprobeerd om de pony tegen een wand aan te zetten en dan de hoeven te doen? Dan kunnen ze steun krijgen aan de wand. Kijk als ze echt gericht vies trapt dan ben ik ook zeker niet tegen een schup maar dan moet je dat wel echt zeker weten, je kunt er ook veel mee stuk maken.