Ik heb een nieuwe Heniger Progres, heb er 1x eerder mee geschoren en toen deed hij her super. Hij gleed zonder problemen door de lange vacht heen.
Nou heb ik de 22 jarige weer geschoren omdat hij al weer een best lange vacht heeft en het erg warm heeft met deze tempraturen. Tot even iets meer dan de helft deed het scheeraparaat het zonder problemen. Maar ineens deed hij het niet meer, hij kwam niet meer door de haren heen. Dus ik heb de messen er af gehaald en alles ff schoongemaakt, daarna deed hij het voor korte tijd weer even totdat hij weer vast liep. Dus weer alles schoongemaakt, maar nu hielp dat niet meer hij kwam echt niet meer door de vacht heen.
Het maakte niet uit op welke stand ik de stelschroef zette, hij bleef vast lopen. Soms deed hij het ineens weer en gleed dan zonderproblemen door de vacht heen, om na 5cm weer vast te lopen, en kwam dan niet meer door de vacht heen.
Ik kan me niet voorstellen dat de messen nu al bot zijn na 1x gebruik. Bovendien glijd hij er zonder problemen door heen als hij het wel even doet. De stand van de stelschroef heb ik zo aan gedraait dat de messen niet rammelen en dan nog 1/4 veder, maar als hij dan niet door de vacht kwam draaide ik heb steeds 1/4 veder vast net zo lang totdat hij het wel zou doen, alleen op gegeven moment kan de teslschroef niet meer strakker en doet hij het nog niet. Op geen enkele stand komt hij nog door de vacht heen. Olie heb ik er om de 15min op gedaan.
Nu heb ik dus een half geschoren paard op de wei staan en een gloed nieuw scheerapparaat staan wat het niet doet. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ???