Epplejeck Limoges laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Epplejeck Limoges laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:47

Ik wil binnenkort waarschijnlijk de ej limoges laarzen aan gaan schaffen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze laars?
Ik rijd best veel en vroeg me af hoe lang ze ongeveer mooi blijven.
Ik heb al meerdere keren rubberen gekocht maar daar is het profiel zo onder weg bij mij.
Blijft het profiel bij deze laarzen er lang onder zitten?
Ken geen mensen die deze laars ook hebben en op internet vind ik verschillende reacties (ook niet veel)

moelly

Re: Epplejeck Limoges laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:51

Ken de laars zelf niet, maar het is wel van het eigen merk van EJ.
Dus ik denk niet dat je er járen mee door zult rijden, daar zal de prijs ook wel naar zijn.
Maar als je er zuinig op bent en ze goed 'verzorgt' zullen ze het vast een tijdje uithouden :j

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:29

Ik heb deze laarzen nu 2 jaar. Profiel blijft wel goed, maar de laars zelf is bij mij niet mooi meer.
Er zijn stukjes van het randje om de laars, begrijp je wat ik bedoel :}, weg. En ze slaan een beetje wit uit bij mn wreef. Moet er wel bij zeggen dat ik er ook niet altijd even zuinig mee ben geweest. Voor de rest vind ik het prima laarzen! Zitten errúg fijn! (: Gebruik ze ook nog steeds om te trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:18

Ok, ja denk dat ik wel weet wat je bedoelt, zeg maar onderaan bij de zool? Die randjes?
Wil ze ook alleen om te trainen, rijd toch geen wedstrijden.
Tis idd niet veel geld dus je kunt er ook idd niet van verwachten dat ze 5 jaar meegaan ofzo.
Maar 2 jaar is voor mij al lang genoeg :)

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:26

Ik heb die laars niet. maat een andere van ej. van bijna 200 euro.
ben er echt niet tevrede over.
voor 200euro verwacht ik geen top laats maar wel een redelijke.
Heb mijn laars als zwart gekocht. maar na 2keer rijden waren ze grijs.
En dat komt niet door zweet. Poets ze na elke x rijden. en zijn ook terug gegaan

nee voor mij nooit geen laars van ej meer.

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:26

Precies, die randjes bedoel ik ;) dan kan ik ze je zeker aanraden. Qua inlopen/ rijden heb je er ook niet al teveel laat van. Zijn lekker soepele laarzen.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:39

Ik heb ze ook, nu ongeveer 3 kwart jaar in gebruik en je moet echt niet verwachten dat je er paar jaar mee kunt doen. Ze zijn bij mij nog wel netjes etc met normale gebruikersporen maar bij mij zijn ze op 1 plek ook wit uitgeslagen maar ik haal dit weg voor/na het rijden. Met inlopen etc idd ook geen last en ik vind ze lekker zitten, zijn zeker geen kwaliteit zoals de echt dure, maar dat moet je niet verwachten met die prijs :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:59

Okee, dus het netjes er uit zien is er snel af.
Maar dat maakt me verder niet zo uit, het gaat me er om dat de laars prettig zit en vooral; grip!
Met de rubberen glijd mn voet iedere keer te ver of uit de beugel en ben er laatst met springen afgevallen omdat gewoon mn voeten er uit gleden boven de sprong...
Zijn er verder nog mensen met ervaringen wat betreft deze laars?

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:39

Je zegt dat je te weinig grip hebt met de laarzen die je nu hebt he? Over het algemeen heb je met leren laarzen iets beter profiel, maar een paar goede rubbers in je beugels (die niet afgesleten zijn) is ook zeer belangrijk! Je laarzen kunnen nog zo stroef zijn, maar als je geen goede beugelrubbers hebt zal je alsnog uit je beugels glijden.

Hoop dat je er wat aan hebt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:59

Ja, daar ligt het ook wel aan. Bij mn eigen pony heb ik nog wel aardig grip, maar de paarden die ik rijd al minder want inderdaad, veel beugelblokjes zijn spekglad. Zal de eigenaar es vragen of hij er niet wat in ziet om nieuwen aan te schaffen...

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:50

Ik heb die laarzen. Ze zitten erg fijn. Heb af en toen wel dat het de laars in mijn enkel drukt maar dat is gewoon op stal en niet het geval tijdens het rijden (is volgens mij wel een normaal probleem, maar dat weet ik niet zeker). Heb geen probleem gehad met te weinig profiel. Ik maak mijn laarzen elke keer na het rijden schoon en zien er nog mooi uit. Heb ze nu bijna een half jaar.
Ik raad ze daarom zeker aan!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:13

Hier juist heel positief over de laarzen van EJ. Mijn moeder heeft de Limoges in het zwart en de Valence in het bruin. Ze worden bijna nooit ingevet en vaak gebruikt (plus minus 5 keer week) en ze zien er nog hartstikke mooi uit. Ze moeten ook ontzettend fijn zitten (vooral de Valence, lekker zacht). Ik pas ze helaas niet, aangezien ik nooit in standaardmaten pas, maar anders had ik ze ook zeker gekocht. ;) Wel loopt ze er niet mee door de modder etc. ermee. Voor het rijden gaan ze aan en na het rijden weer uit. Zolen zijn ook nog prima (de Valence is nu 2 jaar oud). Alleen van de Limoges heeft ze een keer een nieuw paar gekocht, bij de ander was de rits kapot gegaan. Dus hier eigenlijk heel erg positief over deze laarzen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:54

Dank voor de reacties weer!
Dat ben ik ook van plan, voor het rijden aan en na direct weer uit, ik weet hoe ik ben...
Zit nu ff te wachten tot het geschikte moment om naar ej te gaan :P