Bedoel je de sporenbandjes door je sporen doen en dan aandoen
Of echt je sporen om je voeten doen
Bij sporenbandjes aan de sporen vastmaken begin je aan het uiteinde van je bandje, waar dus geen gesp zit. Die doe je door je spoor heen aan de rechterkant. Dan trek je hem een stukje door en doe je hem aan de linkerkant nog een keer erdoorheen. Dan zou je aan een kant een stukje band meoten heben en aande andere kant een gespje. Hierdoor doe je het bandje en prik je het gaatje op een plek waarbij het bandje goed aangesloten zit op je voet, maar natuurlijk niet te strak
En ja hoe je sporen omdoet aan je voeten Gewoon om je voet schuiven, achter het hakje van je laars op schoen
ilovetina
Geplaatst: 14-08-12 16:13
Gewoon de sporen naar achterlaten steken en dan je hak van je laars tussen het laagste en de sporen doen en dan het bandje waar je m vast moet maken over je laars heen en dan vast maken en klaar, hoop dat je het snapt xxxx
aerdenhout1
Geplaatst: 14-08-12 16:19
Ik heb net even je eigen berichten gelezen, maar denk dat je het geld beter kan besteden aan wat prive lessen i.p.v sporen! Een paard dat niet voorwaarts is komt meestal door de ruiter, of er is iets mis met het paard en dan bedoel ik lichamelijk. In jou geval denk ik dat goed les al een heel verschil zal maken! De bandjes van je sporen moeten in elk geval contra aan gebracht worden omdat de sluiting aan de buiten kant moet zitten.
nikkie722
Geplaatst: 15-08-12 16:21
maarre je wilt sporen en weet niet hoe je ze om moet doen???
ja, is daar iets mis mee? Voor iedereen komt een 1e keer
Tigra_
Geplaatst: 16-08-12 10:11
Wat voor sporenbandjes heb je? Wij hebben er hier liggen met een hele fijne sluiting of leren maar die goedkope nylon bandjes zou ik niet kopen hoor vindt dat best wel ondingen. Beetje offtopic
Hier nog maar eens een GOED BEDOELD advies.... sporen zijn voor het verfijnen van de hulp en niet voor het harder laten lopen van je paard! In je eigen berichten heb je problemen met het voorwaarts houden van je paard, dat zal niet beter worden door sporen als je de voorkant b.v te veel tegen houd. Dan krijg je een afgestompt paard voor het been. Dus... les nemen, en als je paard dan fijn loopt een spoortje voor o.a de zij gangen en het wat vlotter weg gaan in een midden draf, of op een kleinere hulp aan galoperen. Een knopje staat alleen maar leuk, maar zal niets toevoegen aan het beter voor het been maken, dan heb je al scherpere sporen nodig. Dan moeten je benen wel stil liggen anders rij je je paard stuk aan de zijkant.