sinds kort lease ik een 4 jarig paard, super braaf, met rijden echt nog geen enkele stap verkeerd gezet. Het enige probleem is dat wanneer hij vanuit stal de wei op mag, hij echt ontploft. Dit doet hij niet altijd, maar wel regelmatig. Het begint in de gang al, dan zet hij zich helemaal op en dribbelt hij al door de gangen heen, als we dan buiten zijn wilt hij al weg schieten en eenmaal in de wei begint ie te springen en te bokken...het is dan erg lastig hem fatsoenlijk los te krijgen en m te houden zonder ook nog is half besprongen te worden. Nu weer ik dat ik trucjes kan gebruiken bijv door een touw met veiligheids sluiting etc. maar ik wil liever gewoon dat ik het voor elkaar krijg hem rustig naar de wei te lopen
hij is op dat moment echt niet te houden bijna! Ik heb vaker paarden mee gemaakt die gewoon heet werden onderweg naar de wei maar dit gaat toch wel een tikkeltje verder.alvast bedankt!
Wedden dat ie er dan wel een keer extra over na denkt

Bij anderen heeft deze clown nog wel de neiging om een sprongetje te maken, als hij niet gecorrigeerd wordt neemt hij ook gewoon de ruimte