Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en dan de Bucas. De Bucas is waterdicht en van 10 graden tot -20. Heb ook nog een 370 grams liggen met evt onderdekens en hals. Paard heeft het snel koud! Gewisseld wordt er dan niet, en overdag staat ze buiten, verder binnen, alles is waterdicht. Als je zorgt voor goede kwaliteit dekens zijn ze goed ademend. Ik zweer zelf bij Amigo (tip, bestel via Josie hier op Bokt, scheelt altijd!)
). De deken blijft dan neem ik aan dag en nacht op?
Luz_ElenaE schreef:Ik kom ook 1 keer per dag mijn paard staat tot oktober in de wei daarna alleen een uurtje per dag in de paddock(in de omgeving zijn er alleen nog stallen waar ze helemaal niet buiten komen) en ik moet hem zelf dan binnenhalen wat ik doe is als de temperatuur overdag 10 graden is of 's nachts rond de 5 dan gaat de ongevoerde regendeken op(als het keihard regent en hij staat te bibberen en het is bijv. 12 graden dan gaat die ook op) daarna zakt de temperatuur en als het overdag rond de 5 gaat schommelen komt de 200 grams op zijn edele billen te liggen. vervolgens als het echt gaat vriezen ook overdag wordt de 300 grams opgedaan(meer grammen heb ik niet) ik twijfel nog om niet een 400 gram te halen (of onderdeken) hij had het met die vorst vorig jaar toch wel een beetje koud.
denken wij nu ook aan deze oplossing. Alleen, is je paard niet zweterig als hij binnen staat met de ongevoerde regendeken? Zou een eenvoudige staldeken voor die eerste tijd 's nachts, een fleece misschien?, prettig zijn?