Rijden op strand van Ameland? Mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Rijden op strand van Ameland? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 17:45

Hee Bokkers,

Ik ga volgend weekeind met 2 van onze merries 4 dagen naar Ameland. We hebben een huisje met stal en weide geloof ik. En nu wil ik natuurlijk dolgraag knetterhand over het strand racen, maar mag dat ook?

Ik weet niks van Ameland en heb geen idee of je daar zomaar het strand op kunt rijden en of dat dus ook mag.

Ervaringen?

Liefs, Nikki

Anoniem

Re: Rijden op strand van Ameland? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:46

In Ballum mag je op het strand komen, op de andere stranden niet!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:49

Ik doe vaak buitenritten daar! Tussen Buren en Nes mag je volgensmij het strand op,en er mooi crosspad is er op het strand tussen Ballum en Hollum! Waar zit je op Ameland?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 17:50

Moet ik even navragen! :oo

De menner heeft geboekt namelijk (we rijden de SGM-W op Ameland)!
Maar aangezien ik nog nooit op het strand heb gereden MOET ik dat doen van mezelf. Desnoods rij ik er met trailer naar toe.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:56

Ik ga volgende week ook heen!:)
Hollum kun je een stukje richting Ballum het strand op en Ballum mag je sowieso met paard komen.
Nes etc. weet ik niet, wij zitten altijd in Hollum!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:56

Je kan hele mooie tochten maken op Ameland! Ook door de duinen en het bos, misschien kan je even naar de vvv (die zie je meteen als je de boot afrijd aan het eind van de haven) op Ameland, die hebben vast wel een plattengrond

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 17:57

Thanx super!! Ben er nooit geweest dus heb er echt zo veel zin in! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:57

Ballum mag je op het strand komen, tot aan Hollum. In Hollum heb je een heel mooie ruiterroute, deze gaat onder de vuurtoren langs. In Buren en Nes heb je geloof ik geen ruiterroutes.
Wil je paardrijden, moet je vooral in Ballum en Hollum zijn!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 01:01

Er is dacht ik 1 strand waar het is toegestaan, ik zie er best veel ruiters komen ook :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 01:15

in ballum mag je komen en opstrand crossen. in nes komen erg veel mensen en daar mag je niet komen (wel ruiterpaden daar) als je via ballum het strand op gaat en je wilt richting de vuurtoren rijden dan vanaf uitkijktoren van pavilioen mag je niet met paarden komen. je kunt wel richting de vuurtoren maar je moet de ruiterpaden nemen en je kunt op gegeven moment het strand op (een klein stukje waar je wel met paarden mag komen, kun je lekker door het water heen crossen! pas op voor de netten die zie je wel bevestigd aan stokken in de grond) ik weet dat daar een steile heuvel op moet en dan kun je richting het bos en vuurtoren.

oja pas wel op voor de "ritten" van de rij-stallen, als je bochten voorbij crost kun je er rekening mee houden dat je op zo'n groep klapt. ik heb er twee maanden gewerkt als begeleider en ik heb meegemaakt dat een ruiter tegen ons is op geklapt, de paarden schoten alle kanten op..
maar goed je zult wel oppassen ;-) in ieder geval veel plezier daar!
(ik weet niet wanneer zo iets is weer maar soms is er "stoelendans", als het goed is mag je met eigen paard mee doen en geloof me dat is erg leuk! dit kun je in ballum en hollum. je kunt er zo heen gaan zonder je op te geven, kost je verder ook niets)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:59

Je mag hier op het strand rijden van 7 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens.
De hoofdopgangen bij Hollum, Ballum, Buren en Nes zijn off limit overdag. Mocht je al niet anders kunnen,
denk dan om de mest. Tip: blijf dicht bij het water, dan spoelt het gewoon weg.
Haal gewoon bij het VVV een kaartje met de ruiterroutes, dan ben je zeker van je zaak.
Als jullie een huisje gehuurd hebben met stal en weide, zal je waarschijnlijk in Hollum zitten.
Veel plezier met de marathon!! Ik kom jullie zeker aanmoedigen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:07

Gaaf joh! Ik heb nooit op Ameland gereden, alleen Terschelling op het strand. Maar dan met manegepaarden, en das toch anders dan je eigen/vertrouwde paardje. Maar het is echt gaaf hoor, knetterhard!

mvdheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:27

Je mag op het strand rijden op Ameland, behalve op de badstranden tussen 07.00 en 19.00 uur, daarbuiten geen probleem. Voor en na de badstranden zijn er verschillende ruiterroutes door de duinen, zie ook www.enjoytheride.nl voor ruiterroutes op Ameland. Let wel houdt rekening met anderen en wees voorzichtig met te hard rijden op het strand voor hard en zacht/ mul zand, je kan zomaar van een koude kermis thuis komen

DemiCruijff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:29

Het ligt eraan op sommige stranden mag het wel, maar sommige ook niet. In het zomerseizoen is het vaak verboden.

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:39

Je mag inderdaad overal rijden op het strand overdag, behalve op de badstranden (voor de strandtenten van Hollum, Ballum, Nes en Buren). Verder zijn de routes door de duinen ook zeker de moeite waard! En inderdaad, het is vaak druk met verhuurgroepen. Maar het strand bij Ballum is zo breed dat je daar makkelijk omheen kunt. Veel plezier!