Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jensvl schreef:Ik weet niet wat hieraan te doen, maar ik wil even vragen of je het gewoon zo uitdrukt, of dat je echt denkt dat het paard enige schrikdraad zal RESPECTEREN. Dat is namelijk zeker geen respect maar angst.

Ceriadwen schreef:jensvl schreef:Ik weet niet wat hieraan te doen, maar ik wil even vragen of je het gewoon zo uitdrukt, of dat je echt denkt dat het paard enige schrikdraad zal RESPECTEREN. Dat is namelijk zeker geen respect maar angst.
Nou als hij angst had gehad had hij het land an sich ook niet meer op gewild. Ik wil dat mijn paarden buiten staan, maar dan ook wel op de hectare blijven waar ik ze neer zet, zodat ik ze daar ook weer terug kan vinden.
Niks zo vervelend als je paard kwijt zijn om vervolgens te horen dat ( hij stond in Schipluiden) hij gevonden is in Delft omdat hij daar bij een andere boer aan het kuil stond te knagen. En als dan een tikje geen nut heeft, sommige hebben dondersgoed door dat je 1 of 2 tikken krijgt, doordrukt en dat dan het draad kapot is, en dus ook de tikjes ophouden. Ben ook wel eens op stal gekomen dat ik in de verte op de weg een leuk zwart paard zag, bij mezelf dacht van aww lijkt op de mijne staat fijn te grazen met zijn baas in de berm. Om er vervolgens achter te komen dat dat MIJN paard is en dat dus blijkbaar met regelmaat deed. Ik was echt in shock.
Nu 1 keer echt een dot stroom ( staan koeien en een stier bij deze boer dus alles is op stier gebaseerd) en hij gaat graag naar buiten, maar komt echt niet meer door zijn draden heen.