leasen en dan kopen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimM1705

leasen en dan kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 16:44

Hoi,

Zoals sommige misschien al hebben gelezen, heb ik besloten dat ik toch graag een eigen paardje wil.
Het liefst een haflinger, maar op advies ben ik ook wat verder aan het kijken.

Omdat ik het allemaal best spannend vind, en ik echt 'het' paardje wil kopen dat bij mijn past zou ik heel graag een paard willen die ik eerst voor een aantal maanden kan leasen.. Zodat ik kan zien of het wat voor mij is..

Nu vraag ik me af, is dit een reële gedachten?
En zijn er überhaupt mensen die dit doen of hebben gedaan?

Groeten! /3 :j

Dobel

Re: leasen en dan kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:49

ik denk wel dat het reeel is of een proeftijd ofzo. Ik heb 3 weken proeftijd gehad bij mijn vorige paard.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:00

Lang niet iedere verkoper wil een proeftijd aan gaan, dus je zult het moeten overleggen met de eigenaar van het dier wat jou aanstaat :)

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:02

Oke, eigenlijk bedoel ik geen proeftijd echt.
Maar echt even een paar maandjes leasen om te kijken of het wat is... Dus eerst bijrijden en evt. bij goede klik kopen.. :)

Maar wat een leuke haf heb jij zeg!!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:06

Is lastig.. Je kan wel een paard leasen, maar of je die dan ook kan kopen is de vraag.
Als je zoiets doet, dan heel goede afspraken maken!

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:06

zo ben ik ook aan mijn eerste paardje gekomen.
wilde een eigen paardje, maar wist niet of ik er tijd voor had, dus ben ik op een manege een paardje gaan leassen, niet perse omdat het paardje zo leuk was, want had daar helemaal geen klik mee in het begin, maar was voor mij puur om te kijken of het voor mij wel haalbaar was een eigen paardje.
Uiteindelijk is dat leaspaardje mijn eigen paardje geworden, kreeg er een klik mee, en na zoektocht naar andere paardjes kwam ik toch steeds bij mijn leaspaardje terecht.
Helaas maar 2,5 jaar van kunnen genieten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:09

Klopt ja, maneges hebben nog wel eens paarden voor de lease.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:11

ja, en bij de leas heb je meestal ook wel optie tot koop, als je dat zou willen.

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:11

Oh echt? Dat wist ik niet. Ik kijk vooral op MP en Bokt.
Maar ik zou graag een paard leasen met volledige verzorging, zodat ik echt weet hoe het is alleen voor een paard te zorgen en goed kan kijken hoe de klik is en hoe het paard is..

Kan je dan gewoon naar een manega gaan of?

Op MP en bokt kan ik niet zoveel lease paarden vinden... Iemand een tip?
Ik woon in omg. Utrecht
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-08-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:14

ik had bij mijn leas paardje volledige leas, dus was echt de enige die wat met het paardje deed, en de manege mocht dat paardje dan ook niet voor lessen in zetten, dus het paardje was echt voor mij alleen gereserveerd.

zou dan in jou omgeving langs manege's gaan, en daar informeren wat de mogelijkheden zijn.

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:15

Dankjewel. Ik ga eens kijken.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:15

jawel hoor, goed idee! gewoon totdat je zeker weet dat jullie echt bij elkaar passen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:21

Ik zou het heel moeilijk vinden, als er iemand mijn paard leased en in de tussen tijd krijg ik iemand die serieuse interesse heeft, die sla ik af omdat jij hem wil testen maar uiteindelijk is de klik er niet dus neem je hem niet....dan heb ik wel een koper laten schieten omdat jij wilde leasen...

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:26

Ja dat is dan een risico..

Daarom ook mijn vraag of de gedachte reeel zou zijn :D

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:39

Lijkt mij een hele onreele gedachte... Je wilt een paard kopen of je wilt een paard leasen toch. Natuurlijk is het spannend je eerste eigen paard maar mensen die hun paard verleasen willen hem dus niet echt helemaal kwijt (uitzondering daar gelaten).
Reken dat een manege vaak minder goeie paarden heeft. En natuurlijk een manege is een bedrijf dus hier is waarschijnlijk alles te koop... Mijn ervaring dan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:01

Met eerst leasen verklein je je keuzemogelijkheden wel, maar het kan een verstandige stap zijn. Toevallig liep het met mijn oude merrie wel zo dat ik haar eerst een paar maanden heb geleasd, maar dat was vooral omdat ze drachtig was en ik het veulen en het risico van de bevalling niet wilde. Ik heb haar dus gekocht nadat het veulen was geboren en haar tot het spenen op die stal in pension laten staan.
Er zijn nog steeds wel stallen waar dit mogelijk is, maar dan zit je toch vooral te kijken bij maneges en handelaren en zal het paard daar op stal moeten blijven.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:14

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:23

Ik weet zeker dat ze bij zilvia's paarden voor de lease en later verkoop vragen, gewoon eens vragen :D