Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Natasja_ schreef:Er kunnen meerdere factoren zijn waarom jij last krijgt van je liezen.
Houding/zit van de ruiters, zit van het zadel, breedte van de rug van het paard, beweging van het paard
(en ik vergeet er vast een paar)
Overleg met je instructie waar het vandaan komt, als het op te lossen is met anders gaan zitten is dat natuurlijk voordeliger dan een nieuw zadel.
MirandaFuego schreef:Maar het kan ook zijn dat je eerst moet wennen en je wél in een goede houding zit juist nu.
Ik zou dat dan eerst een paar weken proberen.
Maris schreef:_Natasja_ schreef:Er kunnen meerdere factoren zijn waarom jij last krijgt van je liezen.
Houding/zit van de ruiters, zit van het zadel, breedte van de rug van het paard, beweging van het paard
(en ik vergeet er vast een paar)
Overleg met je instructie waar het vandaan komt, als het op te lossen is met anders gaan zitten is dat natuurlijk voordeliger dan een nieuw zadel.
Ik heb geen instructrice.....![]()
Maar ik weet wel dat ik met mijn Kieffer zadel nergens last van had.
Diepe zit is heel bepalend lijkt mij. Je zit of goed, of niet. Ik heb nu een zadel met diepe zit te leen, maar ik voel mijn onderrug wel wat + ik zit wel heel gedwongen in dat zadel. Ik weet nog niet of ik dat wel fijn vind.
Zonniponni schreef:Van de Cesartherapeut. Ze keek naar mijn bouw en met (vrij simpele)
oefeningen zag ze waar ik scheef was en dat los je dan op
met zelf oefeningen te doen, ook voor stabiliteit/balans.
Beetje vreemde uitlegmaar anders moet je even googlen.