Mijn merrie vind het niet zo leuk om de trailer in te gaan.
Weten jullie een goede manier waarmee ik haar snel de trailer in krijg, of hoe ik haar hier mee kan trainen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Succes in ieder geval!
Ze is erg rustig en werkt ook een fijne manier met de paarden.

eenitraM schreef:
Paardlief wou de trailer niet op en reageerde niet meer op het getik van de longeerzweep tegen de regenpijp (we hadden de trailer dusdanig neergezet dat ze langs een stenen muur stond en opgesloten was met een longeerlijn. Ze was aan het poedersuiker en toen ging de zweep er over heen. Zonder problemen kan ik nu op en af laden en ze vind het helemaal niet erg meer
Dat gezever met clickertraining e.d. mij niet gezien

eenitraM schreef:
Paardlief wou de trailer niet op en reageerde niet meer op het getik van de longeerzweep tegen de regenpijp (we hadden de trailer dusdanig neergezet dat ze langs een stenen muur stond en opgesloten was met een longeerlijn. Ze was aan het poedersuiker en toen ging de zweep er over heen. Zonder problemen kan ik nu op en af laden en ze vind het helemaal niet erg meer
Alane schreef:eenitraM schreef:
een schep, met een groot blad, doet ook wonderen.
Ik heb het nooit begrepen, die mensen met trailer problemen. Het grappige vind ik dat in mijn omgeving het altijd dezelfde mensen die een paard niet op de trailer kunnen krijgen, en ook altijd dezelfde mensen die er geen problemen mee hebben.
Ik vraag wel eens of ze ook zo staan te mieren als het dier op stal moet.... of op de wasplaats.
eenitraM schreef:Alane schreef:
een schep, met een groot blad, doet ook wonderen.
Ik heb het nooit begrepen, die mensen met trailer problemen. Het grappige vind ik dat in mijn omgeving het altijd dezelfde mensen die een paard niet op de trailer kunnen krijgen, en ook altijd dezelfde mensen die er geen problemen mee hebben.
Ik vraag wel eens of ze ook zo staan te mieren als het dier op stal moet.... of op de wasplaats.
Paard heeft altijd op de vrachtwagen gestaan. dat was nooit een probleem, helaas hebben wij het geld niet voor een vrachtwagen. Verder heeft paardlief nooit kuren gehad.
Ik hou niet van dat aaah, oeeeh, kom maar, klik, brokje hier, brokje daar, aai over de bol, koetjekoetje.
Luisteren zullen ze. 800 kilo tegen 72.

Daks schreef:Mijn paard gaat ook echt de trailer niet op.
Longeerlijn gaat hij op zitten en met druk draait ie door.
Nu ben ik al 3 keer met heel veel rust en alleen bezaig geweest met voer.
1e keer stond hij met 2 voeten in de trailer en 2 op de klep.
Afgelopen zaterdag er helemaal in met wat twijfel en afgelopen zondag liep hij er zonder twijfelen in 1 keer in.
dus ook met rust en voer kan je veel doen.
ik voer Daks nu 1 keer per dag in de trailer.
Daks schreef:Mijn paard gaat ook echt de trailer niet op.
Longeerlijn gaat hij op zitten en met druk draait ie door.
Nu ben ik al 3 keer met heel veel rust en alleen bezaig geweest met voer.
1e keer stond hij met 2 voeten in de trailer en 2 op de klep.
Afgelopen zaterdag er helemaal in met wat twijfel en afgelopen zondag liep hij er zonder twijfelen in 1 keer in.
dus ook met rust en voer kan je veel doen.
ik voer Daks nu 1 keer per dag in de trailer.

Daks schreef:vind het zo'n onzin met zwepen bezems en schoppen.
Het is vaak 9 van de 10 keer geen uitproberen maar onkune van de persoon die het paard vast heeft.
En altijd word het afgereageerd op het paard want die doet het niet.