Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nicole_hetty schreef:heey,
ik heb 2 maand geleden na 4 jaar een paard terug genomen omdat het paard niet meer onder het zadel gereden kon worden. volgens de verkoper zou het paard met pensioen geen pijn hebben. verkoper heeft verteld dat het paard problemen in de rug zou hebben.
echter na 2 weken in mijn bezit merkte ik dat het paard wel pijn heeft. om hier bewijs van te hebben ben ik er mee naar de DA gegaan. het paard heeft pijn aan haar rechter voor voet. en het gevolg daarvan zijn rug klachten.
het paard voldoet dus niet omdat het wel pijn heeft en hier waarschijnlijk niet oud mee zal worden.
de verkoper wil het paard terug nemen en het aankoopbedrag terug betalen. echter weigert ze de DA kosten te vergoeden.
heeft het zin om door te vechten om die DA kosten alsnog te krijgen?
( wegens opzegging van de weide door verhuurder moet ik de paarden nu in stalling zetten wat ook geld kost)
of is het verstandiger om alleen het aankoop geld maar aan te nemen?
( en daarmee dus een DA rekening te moeten betalen voor een paard die je niet meer hebt)
. Je bent zelf af gegaan op een 'verhaal', zonder dit te onderzoeken bij aankoop. (Correct me if i'm wrong, aangezien je dit niet in je OP omschrijft).
Babootje schreef:Ik vind het een beetje een raar verhaal. Je hebt een paard teruggekocht dat niet meer geschikt was om onder het zadel te rijden. Om hem een pensioen te geven. Een heel nobel doel. Maar nu blijkt dat het niet kan omdat ie niet pijnvrij is. Dan zou een volgende stap volgens mij inslapen / slager zijn of niet? Vroeger of later sta je toch ook voor zo'n keuze. Maar nu laat je het paard terugnemen door de verkoopster, wil je je DA rekening vergoed hebben, klaagt over je dure stalling... Kun je niet in overleg met de eigenaresse, de kosten delend, ervoor zorgen dat het paard wordt ingeslapen?
meikemarieke schreef:Ik denk dat je al heel blij mag zijn dat je het aankoopbedrag terug krijgt.
'Doorvechten' is niet verstandig, kost veel geld en tijd, lees mijn topic maar eens door:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1645575
Als ik dat van te voren had geweten was ik er nooit aan begonnen.
Dus mijn tip, blij zijn met wat je krijgt en het erbij laten!
Babootje schreef:Ik vind het een beetje een raar verhaal. Je hebt een paard teruggekocht dat niet meer geschikt was om onder het zadel te rijden. Om hem een pensioen te geven. Een heel nobel doel. Maar nu blijkt dat het niet kan omdat ie niet pijnvrij is. Dan zou een volgende stap volgens mij inslapen / slager zijn of niet? Vroeger of later sta je toch ook voor zo'n keuze. Maar nu laat je het paard terugnemen door de verkoopster, wil je je DA rekening vergoed hebben, klaagt over je dure stalling... Kun je niet in overleg met de eigenaresse, de kosten delend, ervoor zorgen dat het paard wordt ingeslapen?
nicole_hetty schreef:dat ik de stap inslapen/slacht niet zelf neem is mede om de financiele rede wat ik voor dit paard heb betaald het dubbele is dan de slachtprijs. en er dus dan nog meer bij in schiet.

ijspeert schreef:Ik zelf zou het paard naar de slacht brengen,dan weet ik zeker dat het verder niet verkocht word en nog onnodig pijn heeft.
Dat vind ik belangrijker dan dat ik er geld op verlies.
ElCamino schreef:Wanneer je echt wilt weten dat het paard niet meer in verkeerde handen komt zou ik het zelf naar de slacht brengen of in laten slapen. Wie geeft de garantie dat het paard niet toch doorverkocht of weggegeven wordt???
Als je er zo mee begaan bent dat je het terug wilde kopen en pensioen wilde geven moet je ook je realiseren dat hij bij jou doodgaat. Of het nu deze week is of over een jaar....er is teveel voor betaald, dat weet je inmiddels...maar teruggeven en geld terugvragen zou ik persoonlijk niet doen.