Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elinaa11 schreef:geef ruimte..... ja dat doen we al 2 jaar , willen we nu aan het werk , doet ze zo.
en ja , we beginnen heel rustig aan.
In de wei zitten? hebben we gedaan , wel 29470247 keer.
en dan ook 3 uur. Komt ze ? nee hoor totaal niet.
en les nemen wil ze niet.
ze kan balkjes draven en ze is afgekeurd als draver , dus ze kan ook wel 1 meter hoog springen.

en hoe...Elinaa11 schreef:geef ruimte..... ja dat doen we al 2 jaar , willen we nu aan het werk , doet ze zo.
en ja , we beginnen heel rustig aan.
Elinaa11 schreef:ze kan balkjes draven en ze is afgekeurd als draver , dus ze kan ook wel 1 meter hoog springen.
Elinaa11 schreef:Mijn vriendin heeft een draver merrie met heel goed dravers bloed.
De merrie heet Chanel en chanel´s oma is action skoatter.
PROBLEEM NUMMER 1
Maar als we haar op willen halen rent ze altijd weg. Zelfs als je de hele bak met voer meeneemt de weide in.
En als je haar net kan pakken draait ze haar achterwerk naar ons toe en schopt ze (raak!!)
Wat moeten we met dit probleem? Ze loopt in een weide en heeft een uitloop stal. Ze staat er met nog 3 andere paarden.
(dus geen bak , longeercirkel of iets dergelijks)
PROBLEEM NUMMER 2
Als we gaan rijden (boomloos zadel , bustrens rubber enkelgebroken , hoofdstel lage neusriem) gaat ze heel snel steigeren als ze aan het werk moet. Bijvoorbeeld aan de teugel , of als ze weigert voor een sprong die 10 cm is en als je haar dan een schopje geeft. Soms loopt ze ook achteruit , en dan schop je haar verder , tja dan steigert ze weer. Zelf denk ik dat ze last heeft van de rug , maar als ik voel , krimt ze niet in en ze laat ook niet merken dat het haar pijn doet. En mijn vriendin haar besluit staat ook vast dat het niet aan de rug ligt , maar dat ze gewoon dom aan het doen is.
PROBLEEM NUMMER 3
Chanel heeft steeds de neiging om telgang te doen (ja ik weet het vreemd xD) Hoe kunnen we dit haar afleren?
hoop dat jullie kunnen helpen!
Elinaa11 schreef:zucht -.-´
ooit van linda van der hauw gehoord?
Ik heb alles al uitgelegt hoe ik het aanpak , maar daar geven jullie geen advies op....
zeg dan ook wat ik daar aan kan verbeteren.
sjeminee , wat komen jullie chagarijnig over. Ik vraag om hulp , geen gezeik.
Dan kan ik beter naar de wc gaan om dat aan te horen!
Elinaa11 schreef:zucht -.-´
ooit van linda van der hauw gehoord?
Ik heb alles al uitgelegt hoe ik het aanpak , maar daar geven jullie geen advies op....
zeg dan ook wat ik daar aan kan verbeteren.
sjeminee , wat komen jullie chagarijnig over. Ik vraag om hulp , geen gezeik.
Dan kan ik beter naar de wc gaan om dat aan te horen!