Manege voor strand/buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Velaija

Manege voor strand/buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 21:46

Ik wil komende week eigenlijk graag de natuur in (het liefst een natuurgebied zoals de kennemerparken/veluwe of iets dergelijks) met mijn vriend en het leek me leuk om dat -als het mogelijk is- misschien ter paard te doen. Ik ben een vergevorderde ruiter, maar hij heeft in het verleden maar enkele keren op een paard gezeten. Begeleiding zal dus noodzakelijk zijn, maar ik ben dus benieuwd of dat ergens mogelijk is? Ik denk dat het voor mij geen probleem is, maar hij is dus het obstakel zegmaar. In principe hoeft het geen spannende buitenrit te zijn (met flink draven/galopperen) maar gewoon voor de leuk zegmaar. Weten jullie een plekje?

Edit: ik weet dat ze dit in de nationale parken in de VS wel doen, gewoon tours in stap door het gebied. Weet dus niet of dat hier ook ergens kan!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:35

Op de meeste maneges is het ook wel mogelijk om met minder ervaren ruiters een rondje te maken :j al vragen ze voor strandrit vaak wel echt wat meer ervaring ;)
Weet bv dat het bij de Manege bij het Heijderbos ook kan http://www.bergemo.nl/dagje-uit/buitenritten.html
en "vroeger" ook eens op Texel (op zo'n "zomermanege" met voornamelijk haflingers) was ook ruimte voor "beginners" voor een ritje :j

Soms moet je "voorrijden" zodat ze het niveau kunnen beoordelen :) en mijn ervaring is dat ze dan al snel vinden dat het kan :+
Een vriend had nog maar een enkele keer rondje op mijn pony gestapt en kon amper de teugels goed vasthouden en al had hij wel talent voor lichtrijden 8-) maar om nou te zeggen dat het vlekkeloos ging :') maar hij zat er wel stoer op, zonder paard fijn te knijpen en zonder angst en die is dus in drenthe met vriendin ook gewoon ergens ritje wezen maken :j Wel gewoon met 2-en + begeleider en ook echt voornamelijk stappen, op smalle paden en nét genoeg draf zodat ie het stoer/ leuk vond maar niet teveel rondstuiterde ;) Helaas weet ik de naam van manege niet meer :o

Misschien staat hier ook nog wat tussen?!
Revanches @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

Velaija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 22:41

Ah, super! Thanks! Ik ga zeker even kijken! 't hoeft ook echt geen strandrit te zijn hoor. Zou wel leuk zijn, maar gewoon stappen door de utrechtse heuvelrug ofzo is ook al meer dan goed! Texel gaat alleen niet lukken (moeten helemaal uit 't zuiden komen en ook weer terug gaan :P), dus ik zoek eigenlijk iets op het vaste land! Angst heeft mijn vriend ook niet dus dat komt ook wel goed haha :P.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:46

Haha nee dan is Texel sowieso wat ver voor een dagje :+

Als je uit het Zuiden komt is denk ik de manege bij Centerparcs het Heijderbos een goede optie die niet al te ver weg is :) Dat ligt vlakbij A73 tussen Boxmeer en Gennep ;)

Velaija

Re: Manege voor strand/buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 23:03

Het moet sowieso met het OV bereikbaar zijn (hebben nog NS-dagkaarten liggen die op moeten :P) maar ik denk dat dat 't probleem niet is met centerparks. Desnoods nog met een half uurtje ofzo wandelen. Ik heb net bij die manege gekeken maar ik vind het niet helemaal duidelijk of iemand met zo weinig ervaring nou mee mag of niet :P. Hij heeft wel eens erop gezeten, maar dat is toch weer heel wat jaartjes geleden... En ik weet ook niet of ik van tevoren nog bij mij op de manege een les voor 'm weet te regelen...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:10

ED -> BRT

ilovedaphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:56

Op Duinmanege Poelenburgh kun je hele mooie bos en strand ritten maken, die manege ligt in Schoorl, voor een strandrit van een paar uur betaal je daar 50 euro, zeker de moeite waard!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:21

Boxmeer heeft een station :j en dan stopt volgens mij de bus vlakbij de manege/ centerparcs.

Denk dat ze zich wellicht beetje willen indekken voor verzekering e.d. dat het er niet heel duidelijk staat ;) maar "voor de beginnende ruiter" mag je echt heel snel mee :) je krijgt niet voor niks ook nog uitleg vooraf dan leggen ze uit hoe je teugels vast moet houden, wat de (nood)rem is enzo echt de "basics".

evt zou je kunnen bellen om te vragen wat dan wordt bedoeld met "enige ervaring" en/ of dat het staprit ook mogelijk zou zijn?

Arrangement paardrijden met instructie voor de beginnende ruiter
Deze rit van een uur is geschikt voor iedereen die graag op zijn/haar gemak op de rug van een paard/pony van de natuur wil genieten. In deze rit wordt alleen gestapt en gedraafd. Er wordt gebruik gemaakt van koudbloed paarden, voor deelname aan deze rit is enige ervaring gewenst. Vooraf krijgt u ongeveer 15 minuten een instructie waarbij u de basishandelingen van het paardrijden wordt uitgelegd.
Laatst bijgewerkt door grid op 07-08-12 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:25

op stalhouderij het fjordenpaard in breda :)

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:16

De tinkerboerderij in Uden is ook wel leuk (mits je natuurlijk van Tinkers houdt...)
Toen wij daar waren werd er wel gevraagd wat je wilde (galop of niet etc.)
Ik weet alleen niet of ze goed bereikbaar zijn per OV.