Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
al vragen ze voor strandrit vaak wel echt wat meer ervaring

en mijn ervaring is dat ze dan al snel vinden dat het kan
maar om nou te zeggen dat het vlekkeloos ging
maar hij zat er wel stoer op, zonder paard fijn te knijpen en zonder angst en die is dus in drenthe met vriendin ook gewoon ergens ritje wezen maken
Wel gewoon met 2-en + begeleider en ook echt voornamelijk stappen, op smalle paden en nét genoeg draf zodat ie het stoer/ leuk vond maar niet teveel rondstuiterde
Helaas weet ik de naam van manege niet meer
), dus ik zoek eigenlijk iets op het vaste land! Angst heeft mijn vriend ook niet dus dat komt ook wel goed haha
.
) maar ik denk dat dat 't probleem niet is met centerparks. Desnoods nog met een half uurtje ofzo wandelen. Ik heb net bij die manege gekeken maar ik vind het niet helemaal duidelijk of iemand met zo weinig ervaring nou mee mag of niet
. Hij heeft wel eens erop gezeten, maar dat is toch weer heel wat jaartjes geleden... En ik weet ook niet of ik van tevoren nog bij mij op de manege een les voor 'm weet te regelen...
en dan stopt volgens mij de bus vlakbij de manege/ centerparcs.
maar "voor de beginnende ruiter" mag je echt heel snel mee
je krijgt niet voor niks ook nog uitleg vooraf dan leggen ze uit hoe je teugels vast moet houden, wat de (nood)rem is enzo echt de "basics".