Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Danique15 schreef:Ik zou inderdaad graag een nieuwe shet willen zoeken of de band of het hek willen veranderen. Het probleem is dat het niet mijn paddock is maar die van een stalling, ik stal mijn paard namelijk ergens anders. en als ik dan een shet zou kopen moet ik nog 500 euro extra per maand betalen
Danique15 schreef:Ja bedankt allemaal voor de tips. Ik probeer mijn paard helemaal niet weg van andere paarden te houden. Hij heeft gewoon een stal en ik zet hem wel eens in de paddock. Nee de paarden hebben hier minder ruimte dan als in Zeeland of weet ik veel waar. Maar daar kan ik ook niks aan doen. Ja mijn shetlanders hebben we weggegeven aan een vriendin in Zeeland. Mijn paard is gecastreerd en ik weet dat is niet 1,2,3 voorbij.
Mijn paarden zien de paddock alleen maar tussen eind November en begin Maart en verder hebben ze gewoon wei.Citaat:Dat is de grootste bull die er is. Weet niet waar jij zoekt, maar mijn paarden staan op een pensionstal waar er zoveel land is dat we er een stuk of 80 paarden op kwijt kunnen. En er zijn maar 18 paarden dus land ZAT. Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar 3 paarden per hectare stonden, daarvoor op een stal waar ze in groepen van max 5 op een hectare stonden.
En ik heb er 3 staan voor wat jij betaald per maand en mijn paarden staan ook gewoon in Rotterdam.
Dus zou maar verder kijken naar een stal waar hij wel naar buiten kan. Moet je je voorstellen dat je je leven lang in een zandbak moet staan als paard zijndeMijn paarden zien de paddock alleen maar tussen eind November en begin Maart en verder hebben ze gewoon wei.
Wees eerlijk naar je paard, je betaald voor de faciliteiten voor jezelf, niet voor je dier. HIJ moet er wonen en leven, 24 uur per dag. Voor 500 per maand per paard wil ik het walhalla ook voor HEM, niet voor mezelf. Jij wil niet nat regenen en een warme kantine in de winter, HIJ wil frisse lucht, buiten zijn, paard kunnen zijn met vriendjes en een warme jas indien nodig. Laat hem vuil worden, laat hem een bult oplopen, daar worden ze groot en sterk van.
Mijn paarden hebben altijd paard kunnen zijn, en ja ik heb wel eens een veearts rekening. Nu toevallig voor een wespensteek, en 4 jaar terug vanwege een vechtpartijtje op het land waarbij de mijne het onderspit delfde. Heeft hij van geleerd, is verder altijd kerngezond en is tevreden met zijn leven. ZOVEEL belangrijker dan voor 500 euro voor je eigen gerief ipv voor hem.