(Elastieken) spie in rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

(Elastieken) spie in rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:33

Ik heb begin januari mijn allereerste lederen rijlaarzen gekocht (Petrie Standaard), helemaal blij mee. Standaard maat en ze zaten heerlijk.

Sinds een flinke tijd hou ik vocht vast in mijn benen, waardoor de laarzen niet meer passen. Ik heb de laarzen bij v. Huet op laten rekken en ze zaten weer als gegoten. Twee dagen later paste ik ze alweer niet meer.

Nu ben ik aan het overwegen om er een spie in te laten zetten (zou een randje elastiek aan de achterkant zijn?), maar wie heeft hier ervaring mee?
A.s. zondag heb ik mijn allllllereerste wedstrijd en dat wordt dus helaas met rubberen rijlaarzen... *baal*

Van de winter gaan mijn benen weer slinken, waardoor ik ze waarschijnlijk wel weer zou passen, maar dan kan ik er best een extra paar hoge sokken in dragen.

Alik

Re: (Elastieken) spie in rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:39

Ik heb jarenlang zoiets gehad in mijn leren laarzen en dat beviel supergoed. Aan de binnenachterkant was een stuk van zo'n 15 cm ingesneden en daarachter was een breed stuk elastiek genaaid. Ik heb dat door een schoenmaker laten doen.
Doordat mijn kuiten bleven groeien ;) werd het stuk wat ingesneden was steeds iets langer en ook iets verder uit elkaar getrokken en ook dat ging prima.

Zoek wel een goede schoenmaker die netjes werkt. Het elastiek slijt wel redelijk snel en zal dus ook weleens vervangen moeten worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:43

Weet jij wat jij daar ongeveer voor kwijt was?

De schoenmakers hier in de buurt vertrouw ik dat niet toe, dus dan wordt het toch weer een retourtje van Huet (en dat gaan we niet redden voor zondag).

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:41

Ik heb geen idee, dit is toch al wel een jaar of 15 à 20 geleden ;) maar was niet heel erg duur.