Ik heb een vraag aan jullie en hoop wat adviezen te krijgen (ik hoop dat mijn topic goed staat, aangezien ik net nieuw ben op dit forum en dus zoekende ben
)Toen ik jong was (5 tm 14 jaar) heb ik pont gereden op een plaatselijke boederij stal.
Wat pony's en ze gaven les.
Na mijn 14e niet zo fanatiek gereden, wel eens mee op ruiterkampen bijvoorbeeld.
Op mijn 18e een haflinger gereden. Eerst 1x in de week les en toen dit zo klikte vroeg de eigenaar of ik 2-3x per week wilde bij rijden. Dat heb ik 2 jaar gedaan. Helaas gingen ze toen verhuizen.
Ik ben toen eve gestopt omdat ik niet vergelijkbaars kon vinden.
Nu sinds een jaar het rijden weer aan het oppakken.
(lessen genomen en paarden van andere rijden)
Met het bijrijden van een paard van een ander heb ik de laatste maanden gemerkt dat ik dat lastig vind.
Je moet je dan natuurlijk houden aan manieren en regels van de eigenaar.
Ik vind dat lastig omdat bijvoorbeeld de eigenaar van mijn huidige VZ erg met zweep rijdt en ik niet.
Zij wilt wel dat ik dat doe.
Nu zit ik er hard aan te denken om een eigen paard aan te schaffen. Ik ben nu 23 jaar en werk 32 pw en verdien genoeg om een paard te onderhouden. Ook vindt mijn vriend het prima.
Nu twijfel ik een beetje.. Ik rijd redelijk, maar kan dit verbeteren met les.
Ook zou ik geen 'groen' paard willem kopen maar eentje die al iets ouder is en wat makker en verkeersmak/bomproof.
(het liefst een koudbloedje, haflinger, tinker oid)
Waar ik niet zoveel van weet is de verzorging buiten het poetsen rijden, wassen ed om.
Zoals bijvoorbeeld het geven van voer (wat, hoeveel, welk merk)...
Vinden jullie dat ik dan geen eigen paard kan aanschaffen?
BUITEN tijd en kosten om, want dat is geen probleem!!
Groeten.

, zie profiel haha