Rijlaarzen of schoenen voor slechte voeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Rijlaarzen of schoenen voor slechte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 17:51

Mijn rubbere laarzen zijn nogal versleten dus ben aan het kijken naar iets anders. Ik vind het zonde heel veel geld uit te geven aan schoeisel maar heb wel slechte voeten waardoor ik snel last krijg van mijn enkels bij simpele rubberen laarzen. Liever zou ik wat steviger schoeisel zoals stalschoenen willen maar kan ik daar mee rijden? Iemand hetzelfde probleem en wat raad je aan?

femkepien

Re: Rijlaarzen of schoenen voor slechte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:59

Ik heb ook slechte voeten en krijg snel last van mijn enkels onder het rijden met zadel.
Jodhpurs en chaps helpen bij goed. En geen dure, gewoon die waar ik lekker op loop. MH heeft oom stevige.. Leren laarzen geven ook steun aan je enkels en het hoeven geen al te dure te zijn. Kijk eens naar mondoni van divoza zijn betaalbaar en toch mooie kwaliteit :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 19:15

Bedankt dan ga ik daar eens naar kijken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:45

Ik zweer bij ariats. Sinds ik daar laarzen van heb. Geen centje pijn meer tijdens het lopen en rijden. Zit een goed gevormd en zacht voetbed in. Geven ook voldoende steun.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:48

De mountain horse rider. Stevige schoenen!
Afbeelding

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:14

geen leren laarzen zal ik je zeggen. heb ze nu 2 jaar en heb er nog zere enkels in :P

vond chaps + jophurs toch wel heel fijn! maar met leren laarzen heb je weer een mooiere beenligging

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:35

Koop ajb goed schoeisel, dan maar wat duurder, als je nu al slechte voeten hebt..

Ikzelf heb ook slechte voeten, veel schoenen zijn een drama! Heb sinds een poos Ariats, die bevallen me prima :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:41

Over het algemeen is duurder schoeisel ook beter van kwaliteit. Als je voeten niet meer groeien is het zeker aan te bevelen.

Ik heb Ariats en Mountainhorse. Ariat is mooier/eleganter, maar ik loop het meest op de Mountainhorse. Die lopen lekkerder en hebben stalen neuzen.
Ariats waren bij mij snel uitgelopen/wijder geworden en geven dan niet zoveel steun meer. Wel een hele fijne schoen met rijden.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 09:05

bedankt die schoenen op de afbeelding zien er ook lekker stevig uit daar ga ik zeker naar kijken en naar de Ariats

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:40

Ik heb van Ariat stalschoenen, zitten stevig. Zit wel een prijskaartje aan maar dan heb je ook wat. En je mag er mee rijden!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:44

Kieffer Andorra is trouwens ook een aanrader. In het begin is het leder nog wat stug, maar zit daarna heerlijk, en is een wat elegantere schoen die toch tegen een 'stootje' kan :) .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:13

felicity schreef:
Ik zweer bij ariats. Sinds ik daar laarzen van heb. Geen centje pijn meer tijdens het lopen en rijden. Zit een goed gevormd en zacht voetbed in. Geven ook voldoende steun.

Hier ga ik in mee :j
Heb zowel stalschoenen als laarzen van Ariat en wil inmiddels niet anders meer. Heb nog een paar mooie bruine laarzen, maar doordat deze een leren zool hebben is het comfort en de steun hiervan zoveel minder het voetbed van Ariat (zowel schoenen als laarzen) dat ik ze eigenlijk nooit meer aan heb :o

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:57

Ik had altijd van die extra hoge rubberen rijlaarden van Ariat?
Ben een aantal maanden geleden over gestapt op Mondoni rijschoenen met veter en ritsje aan de achterkant en Mondoni leren chaps met dressuurboog.
Wat zit dit een stuk steviger om mijn enkels en benen en wat rijd het een stuk fijner.
Ik heb niet de duursten, ik meende dat beide rond de 60 euro waren.

SharonBaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:40

laarzen zijn echt veel beter voor je enkels! neem dan wel een stevige laars geen springlaars met veters maar een die nauw om je enkel sluit. ik zweer bij op maat gemaakte. zijn misschien wel wat duurder maar je hebt er jaren plezier van en krijgt geen last van je enkels! ik zit ook een stuk steviger en makkelijker met rijden, heb er echt steun aan. (www.rijlaarzen.nl) heeft mij heel goed geholpen.