Vliegenmiddel voor stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Vliegenmiddel voor stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 12:45

Ik ben op zoek naar een manier om alle vliegen/muggen en andere beestjes aan te pakken in de stal. Nou is er veel te vinden over vliegenmiddel voor paarden maar heb of niks gevonden wat ik kan gebruiken voor de stal. Wie heeft er een goede tip zodat m'n stallen weer wat mug en vliegerij worden?
(stallen worden gewoon dagelijks gemest enz)

Nienkepepper

Re: Vliegenmiddel voor stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:31

BiancavDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:15

Ik gebruik een speciaal "anti-vliegenspul"...
Verder zou je ook citroenella kunnen gebruiken :d

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:11

hey!

Ik maak stalbodem schoon met verdunde dettol (1 keer in de week) en spray citronella/dettol/azijn mixje op de wanden met bloemenspuit. Verder doe ik veel stro in de stal, zodat de urine goed onder blijft, met uitmesten wel meer werk om beetje zuinig te mesten natuurlijk, maar helpt wel en heb van die plakstrips op plafond en boven de raampjes. So far, so good... :D

Oja, en weinig licht aandoen, als het kan helemaal niet, want de mugjes en vliegjes komen op 't licht af en gaan dan niet meer weg ;-)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 22:20

@nienkepepper dank je zal eens gaan rondneuzen :d
@biancavdijk gebruik je dan gewoon een vliegenspray voor paarden?
@prinsje ik doe 1 keer per week als de natte plekken deruit gaan de vloer inspuiten met idd dettol.
die spray kan ik ook wel eens maken.

we zijn nou ook voornamelijk op zoek om even alles dood te krijgen. zag van hg enz al wel spray waarmee je de omgeving kon insprayen maar weet niet of dat zo geschikt is voor paardenstallen.

belletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:18

In de epplejack kan je een bal kopen met een groot net erboven voor de dazen en zo want die dazen gaan op die bal zitten en willen dan terug weg vliegen maar dazen kunnen alleen maar naar boven vliegen hé en dan zitten die gevangen !!!! in een potje ofzo bovenaan in dat net !!!!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:37

dank je voor de tip.
probleem is alleen dat ik amper dazen op stal heb. hooguit een 1 a 2 per week en die blijven mooi op de wei zitten. het zijn meer muggen/mugjes steekbeestjes enz

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:41

gewoon na het uitmesten even met vee rust in de stal spuiten (is speciaal voor stallen) wel zorgen dat je paard er pas na een paar uur in gaat, is namelijk niet heel gezond om dat in te ademen, verder kan het geen kwaat