Lichte waterdichte lange regenjas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Lichte waterdichte lange regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 20:56

Ik zoek een gewone, lange waterdichte regenjas die je over je zadel kan leggen. Moet licht zijn omdat ik niet veel aan m'n zadel kan hangen, geen waxjas.

Ik wou deze kopen: http://www.mijnalbum.nl/Album=6QYP8I44 maar vrees dat ze niet licht genoeg is.
Liefst zwart, maar mag ook groen zijn.

Iemand tips waar ik ze (online) kan kopen?
Ik heb al zo ene gehad, maar die liet snel regen door...
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 04-08-12 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Pluttersput

Re: Lichte waterdichte lange regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:57

Kijk eens naar een loesdau jas :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:00

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:22

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:26

Die Loesdau regenjas heb ik aangeschaft en deze week voor het eerst gebruikt. Fijne jas in alle opzichten: niet te zwaar, ademend, lekker groot en blijft goed liggen in stap, draf en galop (moet ik wel zeggen dat mijn hafje vlakke gangen heeft, maar toch ...). Ook qua lengte goed te doen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:41

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:51

Ik heb de mijne bij Agradi vandaan. prima jas, en zeker niet zwaar.
Kan hem alleen niet meer vinden op de site..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:07

Ja, inderdaad die van je link.

De twee jassen in de links in je laatste post zijn volgens mij normale regenjassen zonder grote zijsplitten dus daar moet je of op zitten als je rijdt of ze op een hoopje om je heupen omhoog hijsen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 00:00

Die gaan achteraan open want er zit een lange split en dan heb je zo'n flapje die nog over je zadel komt, er staat expleciet bij: riding coat dus dat gaat prima om te rijden. Een kennis had dit systeem.
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=120946888320
Gaat prima hoor zo, je bent mooi beschermt, er zit een lusje rond je benen.
Voor die prijs kan je niet sukkelen.
Bruin vind ik nog mooier, heb net dezelfde laarzen:
Afbeelding

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:20

kijk eens op www.buitenbeen.nl, mooie lichtgewicht regenjassen en je kunt er nog mee rijden ook!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 17:54

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:34

Ik ben ook op zoek naar DE regenjas voor bij de paarden, vind die Outback wel heel chic, maar is die lang genoeg voor als je op een paard zit vraag ik me af, is er al iemand met ervaring?

de Loesdau jas lijkt me perfect voor op het paard, maar ik sta er vaker naast dan dat ik erop zit. Hoe is deze jas tijdens stalwerkzaamheden, heb je dan geen last van al die stofflappen? En is hij dan niet te lang? Als ik mest sta te scheppen heb ik liever niet dat de jas erin hangt ;-)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:15

Van de Loesdau-jas kan je de flappen ook dicht doen dmv drukknopen. Ik ben 1.60 kort en hij hangt niet tot op de grond als ik gewoon op de grond sta dus qua lengte zal het ook wel meevallen. Als je voorover buigt met mest scheppen komen de punten misschien wel in de prut maar of je met die werkzaamheden zo'n jas wilt dragen, denk het niet. Het is echt een fijne rijregenjas.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:22

bij mij hangt de Loesdau jas op de grond als ik ernaast sta, maar dat komt omdat ik te kort ben voor mijn breedte (...) en dus een XXL jas nodig heb. Rijden in de regen is met deze jas ideaal, ik heb een schapenvacht zadel die ik liever niet doornat heb en die blijft netjes droog.

Ik heb de beige uitvoering, ik zag dat de jas er nu (gelukkig) ook in een andere kleur is, niet zo besmettelijk. Wassen kan ook:in de wasmachine op 30 graden en dan in de droger

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 15:00

Een vriendin heeft de Outback. Ik zoek even foto's als ik terug thuis ben. De flap komt over het zadel, maar weet niet of het evenveel over het zadel komt als de Loesdau. Toch is het zadel helemaal beschermd (ik heb een Iberica).
Ik bestel hem dan voor mezelf en plaats een foto. Bij interesse kun je dan zien hoever de jas komt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:33

Die outback lijkt me mooi! Is die ook wasbaar (is geen wax, toch)? Heb eerder waxjassen gehad, maar die gaan op een gegeven moment zo stinken. Wil nu een wasbare. Deze vallen ruim, dus zit een beetje met de maat.... Zou ze eigenlijk eerst willen passen!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:05

Mooie jassen hier!
Voor echt takkenweer heb ik in mijn kast van die lange plastic regenjassen liggen. Die van 2 euro bij de Action :D
Niet geschikt voor meerdaags zwaar gebruik, maar voldoende voor een paar flinke regenbuien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:46

Oeh fijn topic...ik wil voor dit najaar ook een fijne regenjas hebben zodat ik toch de bossen in kan als het regent.
Maar ook droog(achtig)kan longeren..
Foto's van gebruikers zijn altijd welkom...
Heb ook wel een gewone regenjas,maar dan worden mijn benen nog steeds zo nat..
Het lijkt me ook fijn als het sneeuwt of vriest,een lange jas,klopt dat?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:48

Ik volg dit topic ook even want heb ook nog jassen nodig voor de herfst en voor de winter.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:59

paars schreef:
Die outback lijkt me mooi! Is die ook wasbaar (is geen wax, toch)? Heb eerder waxjassen gehad, maar die gaan op een gegeven moment zo stinken. Wil nu een wasbare. Deze vallen ruim, dus zit een beetje met de maat.... Zou ze eigenlijk eerst willen passen!

Deze is wasbaar en zag dat ie 5000 mm schermber heeft, wat veel is voor een jas, dus de outback is erg waterdicht.
Ik ga hem volgende week bestellen en show dan even met een foto.
De outback is de mooiste en best waterdichte die ik tot nu toe gezien heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:20

Ja die ziet er zeker erg mooi uit, die outback.
ook mooie,'tijdloze' kleuren.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:38

Niet de goedkoopste, wel een hele fijne jas: Musto Suffolk lange regenjas, ziet er zo uit:
http://www.tacksales.co.uk/musto-suffolk-coat.html
Waterdicht, winddicht, ademend. Kan gewoon in de wasmachine en ik geloof 3 jaar garantie op waterdichtheid.
Niet zwaar en heeft mooie pasvorm, daarnaast voorzien van veel handige details:
- Uiteinde van de mouwen kan je smaller of wijder maken, en heeft binnenin ook nog aansluitende manchetten.
- Capuchon kan er af, met klitteband op je achterhoofd kan je de capuchon "korter" maken of juist "langer", dus met een soort klepje over je gezicht laten hangen, ook met een koordje rond je gezicht te "trekken".
- Voor de rits maar achter de flap met drukknopen zit een documentenzak, zodat je makkelijk bij je telefoon kan zonder dat je de hele jas open hoeft te doen.
- Grote zakken voor, zijn van binnen van fleece.
- Aan de binnenkant van jas zitten straps die je om je been kan doen, zodat hij niet op waait als je op je paard zit.
- Aan de achterkant een split (met drukknopen), die aan de binnenkant ook "dicht" is, dit kan je dus over de achterkant van je zadel doen.
- Aan de voorzijde/binnenzijde zit een flap die je met drukknopen voor je kruis kan doen en over de voorzijde van het zadel kan leggen, door een "twoway zipper" kan je de jas dan aan de onderzijde weer sluiten.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 22:57

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:10

Ik noemde hem ook groen, maar het heet Dark Brown. In het echt is het wel de kleur zoals op de foto (een soort van olijfgroen). Hij is er ook nog in het groen (een soort Ko de Boswachter groen) en (donker)blauw.

Idd Musto maakt kleding voor zeilen en paardensport. Kijk ook maar eens op http://www.musto.com
Ze hebben nu ook een lange jas in het programma, maar die heet Long Breckland Jacket, grootste verschil zijn op het eerste gezicht de zakken aan de voorzijde. De functionalitietn van de jas, komen wel overeen met mijn jas.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 23:12

Thx voor de link, deze wil ik hebben ;-). een vriend van me zeilt met Musto en hij zegt dat het 1 van de beste merken is die (zeil)jassen maakt, wist niet dat ze ook ruiterkledij maken. Ik blijf graag droog, dus heb wat over voor een goede jas.