Ik heb vanmiddag een paar lederen rijlaarzen van cavallo gekocht a 265 euro. Ik rijd zelf 4-6 keer per week paard ddus ik zou ze heel erg lang zog oed mogelijk willen houden. Nu heb ik van de paardensportzaak meegekregen dat ik de laarzen 2 keer per week moet insmeren met laarzenwas, en als er veel zand op zit dit er even af borstelen met een tandenborstel ook tussen de ritsjes. Ik moest de ritsjes af en toe inspuiten met siliconenspray.
Hebben jullie nog meer tips om de laarzen zo lang mogelijk mooi te houden?
inderdaad lederwas en gewoon met zwarte poets poetsen.. niet schoonmaken met te veel water.. tenzij het niet anders kan natuurlijk
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Geplaatst: 03-08-12 20:51
absoluut geen zadelzeep. voor de rest gewoon schoenpoets of zo.
wildhorse99
Geplaatst: 07-08-12 09:40
Ik gebruik al jaren petrie cleaner en cream. Vooral als je ziet wat die cleaner eraf haald dan ben ik waanzinnig blij met dat spul. Al het huidvet etc komt er zonder moeite en boenen(en daardoor dus beschadigen) vanaf. Je kan wel alleen voeden met laarzenwas maar dan hou je het huidvet op het leer van je leder waardoor het leer dichtslipt en alleen slechter wordt, je moet het ook wel echt schoonmaken voor je gaat voeden.
Dit is mijn groot onderhoud(1x in de week/2 weken), eerst schoonmaken met cleaner, dan evt zwart schoensmeer en dan voeden met de cream. Voor onderhoud tussendoor(dagelijks bij mij, als ik ze uittrek even een lapje erover) gebruik ik lederdressing van rapide.
Linn1990
Geplaatst: 07-08-12 16:03
Iedere dag na het rijden doe ik mijn laarzen even met zadelzeep en inderdaad de rits met een tandenborstel. 1 keer per week behandel ik ze gewoon met schoensmeer. De bruine met kleurloze en de zwarte gewoon met zwarte.
Ik maak mijn petries niet zo vaak schoon.. 1 keer in de zoveel maanden maak ik ze eerst schoon met een nat washandje, daarna droog ik ze, en dan smeer ik ze gewoon in met lederolie.. Dat laat ik intrekken en dan smeer ik weer, en dat tot het niet meer intrekt (das zo'n 5 keer). Dan lang laten staan zodat het wel nog intrekt en dan met een doek boenen boenen boenen dat ze glimmen