HH Rijbroek pluist?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

HH Rijbroek pluist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 19:40

Hallo,

Ik heb al een maand of 3 een super fijne Harry's Horse Rijbroek maar opeens begint hij vreselijk te pluizen & de stof begint dunner te worden? Hoe kan dit? De broek wordt telkens op de juiste voorschriften gewassen. De garantie is ook om.

Iemand een idee?

MVG,

Ayla_4Ever

Arc_En_Ciel

Re: HH Rijbroek pluist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:42

Uhm.. het kan liggen aan de kwaliteit van het merk? Moet haast wel, als je hem gewoon goed wast, en hij is nog nieuw.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:42

Harry's Horse staat bekend om de lage kwaliteit broeken.
Dus wil je een pluisvrije broek die lang meegaat, kom je toch echt bij een beter merk uit.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:44

Veel rijbroeken pluizen. Of het nu een goed of een slecht merk is. Breng je hem terug dan halen ze de pluisjes eraf met een scheermesje... Ik zou ze gewoon lekker laten zitten en de broek gewoon dragen. Want juist door ze eraf te halen wordt de stof dunner.

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:50

heel veel rijbroeken pluizen.. met een scheermesje krijg je het er wel vanaf (a)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:52

Er bestaan van die plakrollers voor pluisjes op kleding.
Ik zou die gebruiken, werkt goed. Kun je kopen bij winkels als H&M en New Yorker enzo.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:18

safirlover_x schreef:
Er bestaan van die plakrollers voor pluisjes op kleding.
Ik zou die gebruiken, werkt goed. Kun je kopen bij winkels als H&M en New Yorker enzo.

Dat zijn losse pluisjes die je daarmee weg krijgt. Echter vaste pluisjes zoals in dit geval zul je daar niet weg mee krijgen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:07

De vaste pluisjes krijg je daar inderdaad niet mee weg, ik heb het vroeger geprobeerd door een tip hier op bokt en het werd alleen maar erger. Bij de blokker/marskramer hadden ze eerder een pluisjesapparaat waarmee je pluisjes van je kleren krijgt. Het werkt erg goed, misschien dat je dat kunt gebruiken.
Verder heb je het niet alleen bij HH, een rijbroek die ik heb van Eurostar heeft het jammer genoeg ook.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 09:51

Ik heb ook 2 oudere rijbroek van harry's horse, maar die hebben dat niet, terwijl ik die al een jaar of 4 á 5 draag. http://static.aanbodpagina.nl/img/878/r ... horse1.jpg alleen dan kniestukken van de zelfde jas. Ik kan er ook niet meer mee naar de shop. Ik baal wel, het is een fijne broek, maar hij pluist zo gigantisch. Iemand nog een idee voor een niet pluizende rijbroek?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:59

Pikeur en Kentucky pluizen bij mij niet. Je kan de broeken ook binnenstebuiten wassen, helpt bij mij om pluizen te voorkomen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 10:00

Zo wassen wij ook :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:04

Ayla_4Ever schreef:
Ik heb ook 2 oudere rijbroek van harry's horse, maar die hebben dat niet, terwijl ik die al een jaar of 4 á 5 draag. http://static.aanbodpagina.nl/img/878/r ... horse1.jpg alleen dan kniestukken van de zelfde jas. Ik kan er ook niet meer mee naar de shop. Ik baal wel, het is een fijne broek, maar hij pluist zo gigantisch. Iemand nog een idee voor een niet pluizende rijbroek?

als het echt heeeeeeel erg is. toch ermee terug gaan!

ik heb vroeger ook een aanvaring gehad met een (toevallig?) HH broek die ging pluizen (en ook een goedkopere eurostar) en sindsdien komt er alleen nog pikeur hier in huis. Nooit geen problemen en gaan een jaar op 5-7 mee (4-5 pw rijden) bij mij. Kost wat, maar dan heb je ook veel plezier ervan en geen gezeik.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 10:15

sandyjorgen schreef:
Ayla_4Ever schreef:

als het echt heeeeeeel erg is. toch ermee terug gaan!

ik heb vroeger ook een aanvaring gehad met een (toevallig?) HH broek die ging pluizen (en ook een goedkopere eurostar) en sindsdien komt er alleen nog pikeur hier in huis. Nooit geen problemen en gaan een jaar op 5-7 mee (4-5 pw rijden) bij mij. Kost wat, maar dan heb je ook veel plezier ervan en geen gezeik.

Ik kan er helaas niet mee terug.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 10:35

Ik heb de betreffende shop een email gestuurd.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:06

Komt het niet door een zweep of iets anders wat langs je broek schuurt?
Ik heb het ook wel eens door een naadje van m'n rijlaars in m'n knieholte die wat ruw is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:16

Waar pluist je rijbroek?

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:41

dan zou ik gewoon terug gaan naar de winkel, de rijbroeken van HH zijn ook niet zo goedkoop meer tegenwoordig, als het een goede ruitersportzaak is en je komt hier vaker mag je gewoon een nieuwe rijbroek uitzoeken, dit zou niet mogen al na 3 maanden.... en valt gewoon onder winkelgarantie ze hebben daar een potje voor...