Vorige week voor het eerst een pasje geweken en langs de weg geweest. Ze loopt mooi in balans en zocht fijn mijn hand op. Mijn been wrd volledig geaccepteerd. Helemaal geweldig dus
Ik was de laaste jaren erg angstig geworden van mijn andere paard maar zo langzamerhand kom ik daar overheen.
Dat zat voor een groot gedeelte tussen mijn oren.
Een vriendin van me heeft haar deze week gereden. Ze was erg braaf. Ze ging wilde even aansingelen maar dat was mijn paard nog niet gewend dus begon te lopen,. Lopen werd draven, kortom amazone uit balans wegens omdat ze haar voeten uit de beugels had. Ze wilde natuurlijk blijven zitten dus er werden vreemde posities aangenomen. Uiteindelijk een valpartij
Nu ben ik er vanmiddag weer opgestapt. Het begon fijn totdat ik wilde aandraven. Totale paniek. Ernorme sprongen in de lucht en snoeihard door de bak. Ik wilde haar omtrekken maar verloor mijn beugel. Tjah dat was de druppel. Ik wilde me natuurlijk niet laten vallen wat misschien wel voor nog meer paniek zorgde.
Paard beleefde een dejavu van afgelopen week. Ik ben er weer opgeklommen maar het was één brok spanning. Heb nog wat gestapt en op één hand gedraafd. Op de andere hand liep de spanning te hoog op. Voor paard en voor mij.
Afstappen was daarna ook niet eenvoudig.
Ik moet nu een plan bedenken. Ze is gewoon haar vertrouwen helemaal kwijt. Morgen wil ik weer met haar aan de slag.
Heeft iemand bruikbare tips?
Wat ik zelf wil doen is;
Een touw om haar hals voor de zekerheid en de beugels een gaatje korter zodat ik de beugels niet kwijt raak want dan breekt er paniek uit.
Ik wil het graag en goed oplossen zodat ze er geen nare eigenschappen aan overhoud en ik zelf ook niet.
Wie heeft tips!
Maar asl zij zo tekeer gaat kan ik daar niet altijd voor zijn.