Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BaileyMix schreef:Dat is ook aan te radenRijdt nu je in een groepsles met je eigen pony dan?
liedje89 schreef:Volgens mij is het in de B-dresuur nog niet zo heel erg als je paard nog niet constant aan de teugel loopt. Als je paard alleen aan de teugel loopt als hij langzaam gaat denk ik ook niet dat je het helemaal correct doet. Ik vraag me een beetje af wat je doet als je je paard aan de teugel rijdt?
Als je paard goed reageert op je been kan je proberen om dat op te lossen door heel consequent te zijn en een zweepje te gebruiken. (Consequent als in: beenhulp geven-> geen reactie -> beenhulp groter geven -> nog geen reactie -> beenhulp plus tikje zweep). Consequent zijn is volgens mij wel belangrijker dan of je nu zweep of sporen gebruikt, als je het niet correct gebruikt gaat je paard alleen maar minder reageren & word hij harder op de hulpen.
In een kleinere groep of in een priveles leer je meestal inderdaad sneller en is het ook makkelijker om gericht op je eigen problemen/doelen te trainen. Ik ken een aantal mensen die maar om de 2 of 3 weken een priveles hebben, maar omdat de lessen veel gerichter zijn en er meer persoonlijke aandacht is maken die toch sneller vorderingen als dat ze in een groepsles zouden doen.
Gianti schreef:leer je deze manier van je instructeur?
Deze manier 'klopt' niet. Een paard gaat aan de teugel lopen doordat die ontspannen en ACTIEF is. Je paard is sowieso niet actief, want je geeft aan dat die achter draaft als je galopeerd.
Daar naast laat je hem in 'de krul' lopen door gas te geven (been) en tegelijken tijd te remmen (kneepje/ophouding)
xsarinax schreef:Gianti schreef:leer je deze manier van je instructeur?
Deze manier 'klopt' niet. Een paard gaat aan de teugel lopen doordat die ontspannen en ACTIEF is. Je paard is sowieso niet actief, want je geeft aan dat die achter draaft als je galopeerd.
Daar naast laat je hem in 'de krul' lopen door gas te geven (been) en tegelijken tijd te remmen (kneepje/ophouding)
ja ik leer dit van mijn instructrice, alleen zegt ze soms ook wel dat ze harder moet draven. Alleen zoals ik al zei: gaat ze niet aan de teugel als ik harder ga

xsarinax schreef:liedje89 schreef:Volgens mij is het in de B-dresuur nog niet zo heel erg als je paard nog niet constant aan de teugel loopt. Als je paard alleen aan de teugel loopt als hij langzaam gaat denk ik ook niet dat je het helemaal correct doet. Ik vraag me een beetje af wat je doet als je je paard aan de teugel rijdt?
Als je paard goed reageert op je been kan je proberen om dat op te lossen door heel consequent te zijn en een zweepje te gebruiken. (Consequent als in: beenhulp geven-> geen reactie -> beenhulp groter geven -> nog geen reactie -> beenhulp plus tikje zweep). Consequent zijn is volgens mij wel belangrijker dan of je nu zweep of sporen gebruikt, als je het niet correct gebruikt gaat je paard alleen maar minder reageren & word hij harder op de hulpen.
In een kleinere groep of in een priveles leer je meestal inderdaad sneller en is het ook makkelijker om gericht op je eigen problemen/doelen te trainen. Ik ken een aantal mensen die maar om de 2 of 3 weken een priveles hebben, maar omdat de lessen veel gerichter zijn en er meer persoonlijke aandacht is maken die toch sneller vorderingen als dat ze in een groepsles zouden doen.
ik geef om de 2 passen en klein schopje, en ik geef kleine kneepjes in de teugels. Dan loopt ze wel mooi, maar zodra ik sneller wil. Moet ik ten 1ste een harde schop geven voordat ze gaat, soms gaat ze ook wel niet en gaat ze stilstaan met haar oren in haar nek. en ten 2e gooit ze haar hoofd omhoog, en als ik dan hetzelfde doe (van het begin) reageert ze er niet op. Wat doe ik fout??
BaileyMix schreef:Als ze niet meer 'aan de teugel' loopt als je versnelt of verruimt, loopt ze sowieso al niet correct aan de teugel. Plus, ze kan alleen aan de teugel lopen als ze nageeflijk is dus als ze ook een actieve achterhand heeft. Ald ze dus langzaaam, sloom, in-actief loopt kan ze onmogelijk correct a/d teugel lopen.