Voeten kapot door rijlaarzen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Voeten kapot door rijlaarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 19:21

De laatste tijd heb ik steeds, als ik op mijn paardrijlaarzen gelopen heb helemaal kapotte voeten.
Deze week moet ik er heel veel op lopen omdat ik help met de ponyweken. En vanaf zondag ga ik op ponykamp en heb ik ze dus ook steeds aan.
Als ik mijn laarzen uitdoe, dan zitten er overal hele grote stukken vel los, en bij mijn enkel heb ik ook steeds wondjes.
En hoe zal dit komen? Mijn laarzen voelen niet heel erg te klein aan, maar morgen ga ik wel nieuwe halen.

Herkent iemand dit?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:28

Heb je geprobeerd om dikkere sokken te dragen? Misschien dat dat helpt ? En met de ponyweken kun je misschien proberen gympen te dragen oid. Hoop dat het helpt, misschien kun je voor de laarzen informeren bij de plek waar je ze hebt gekocht, als het een winkel is weten ze waarschijnlijk veel over laarzen enz. en misschien dat er andere mensen waren met hetzelfde probleem.

MarloesNatje

Re: Voeten kapot door rijlaarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 19:29

dikkere sokken werk helaas niet.. maar bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:31

Geen idee waarom je voeten kapot zijn, maar wat ik altijd doe is mijn rijlaarzen pas aantrekken als ik ga rijden...

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 19:35

ja dat kan ook, maar ik kan ze een beetje lastig meenemen op de fiets... ik heb trouwens geen leren laarzen, maar ze zijn van rubber

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:57

Ik zou willen adviseren om niet de hele dag rond te lopen op rijlaarzen? Die doe je aan voor het rijden en daarnaast loop je op gympen bijvoorbeeld met het rijden doe je, je laarzen aan.

Nieuwe laarzen moet je ook inlopen dus daar kun je zeker in het begin ook last van krijgen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:00

Nu ik erover denk, ik had vroeger ook rubber laarzen, en het deed ook gewoon pijn als ik er de hele dag op liep. Nu heb ik jodhpurs, werkt een stuk beter. Als je dus echt lekker wil kunnen lopen op je rijschoenen zou ik jodhpurs of toch -net weer ff wat luxer- leren laarzen nemen.
Succes !

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:03

als ik nieuwe laarzen heb doet het geen pijn ;) ik hoef ze meestal niet in te lopen. Ik loop altijd al heel lang op de laarzen en het is nog nooit pijn gaan doen. Maar toch bedankt allemaal, leren laarzen zijn helaas te duur voor mij..

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:08

heb je katoenen sokken???
kid had dr voet ook steeds stuk en t kwam echt door de sokken

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:09

dat weet ik eigenlijk niet :o maar dat zou ook maarzo kunnen! Ik heb wel sinds kort nieuwe sokken :') zal eens andere aan gaan doen

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:12

Ja, leren laarzen zijn idd prijzig, probeer jodhpurs met chaps ?
Ik heb ze zelf, ben er onwijs tevreden mee, ze zijn ook beter met rijden.
je hebt leren chaps en jodhpurs voor 90 tot 120 euro in totaal.
Als je ze eenmaal hebt, wil je voorlopig niks anders meer.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:13

ja maar dat wordt toch echt te duur voor mij, die rubberen laarzen waren ongeveer 20 euro, ik ga toch eens andere sokken aandoen :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:14

misschien 'broeit' het wat teveel in rubberen laarzen. Dan zou ik katoenen sokken proberen, eventueel een paar keer verwisselen zodat je voet goed droog blijft
Ik heb zelf trouwens wel eens met te dunnen sokken een stukje behang eraf op m'n enkel, daar schuurt de laars een beetje met het lopen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:16

Zijn het steeds dezelfde plekken op je voeten die stuk gaan? Je zou ze kunnen intapen met sporttape.
Doe dit wel voordat ze stuk zijn, anders werkt het niet...

Verder zijn jodhpurs en chaps een hele goede optie voor jou, op de (leren) jodhpurs kun je de hele dag lopen, en als je gaat rijden doe je je chaps eroverheen. Dit hoeven geen dure leren chaps te zijn, maar je kunt ook stoffen van Harry's horse ofzo nemen :)

Succes!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:19

oke,, bedankt :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:08

ik zou er niet de hele tijd op gaan lopen, als je op de fiets komt kan je heel makkelijk de laarzen in een tas meenemen op de bagagedrager.

Rubber ademt niet en dat is niet echt goed voor je voeten, een uurtje rijden kan prima, maar daarna uit doen en andere schoenen aan.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:53

gister kid weer andere sokken aan en weer velletjes..........koop straks wel opvallende gekleurde sokken voor dr.......en idd rubber moet je geen dag aan houden als je nou sokken aan heb en die zijn nat van je zweetvoetjes kan je er bijna zekers van zijn dat dat katoen is dat neemt meer vocht op en anders maar even 2 paar kopen lange sokken bij action 2 paar voor 3- en zien dr uit als paard rij sokkies

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:57

_Gerdien_ schreef:
misschien 'broeit' het wat teveel in rubberen laarzen. Dan zou ik katoenen sokken proberen, eventueel een paar keer verwisselen zodat je voet goed droog blijft
Ik heb zelf trouwens wel eens met te dunnen sokken een stukje behang eraf op m'n enkel, daar schuurt de laars een beetje met het lopen

Juist geen katoenen sokken aan trekken, maar synthetische (wandel) sokken. Katoen neemt vocht op, dus je sok blijft nat.
Bij synthetische sokken word het vocht naar buiten gevoerd, waardoor je voet en sok droog blijven.

Ik denk trouwens dat er vrij weinig mensen zijn die geen pijn in hun voeten krijgen van de hele dag lopen op rubberen laarzen, aangezien daar geen tot weinig vorm in zit. Wellicht zooltjes erin proberen om je voet wat te ondersteunen?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 20:27

bedankt voor de reacties, heb vandaag andere laarzen gekocht met een andere binnenkant eens kijken of dat werkt =)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:30

Hoop voor je dat het lukt. En anders heb ik nog wat hi hi; anti- blaar sokken. Bij de hema kun je ze kopen.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:03

Anti blaar sokken? nog nooit van gehoord, maar als dat echt werkt dan koop ik er meteen 10! :D Ik heb zelfs in mn leren snel last van blaren, mn sok moet maar een klein beetje verkeerd zitten en ik heb weer bingo.. Bij de kruidvat hebben ze blarenpleisters van eigen merk, die zijn erg goed tegen de pijn! :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:10

Amaranth7 schreef:
Anti blaar sokken? nog nooit van gehoord, maar als dat echt werkt dan koop ik er meteen 10! :D Ik heb zelfs in mn leren snel last van blaren, mn sok moet maar een klein beetje verkeerd zitten en ik heb weer bingo.. Bij de kruidvat hebben ze blarenpleisters van eigen merk, die zijn erg goed tegen de pijn! :)

haha zeker is een super aanrader ! Ben aan het zoeken naar een afbeelding, kan het nergens vinden ..
Nou ja, ik zou even bij de hema gaan kijken, ik hoop dat ze er nog liggen !
Succes!