Leren laarzen voor smalle ruiter.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Leren laarzen voor smalle ruiter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 13:05

Hallo,

Ik ben opzoek naar een leren laars niet te duur maar die wel hoog en smal is.
Ik ben 1,65 (ongeveer) en heb best lange benen, erg dun en een smalle voet.
Elke laars is meestal te breed en vind ik niet mooi staan.

Wie kan mij helpen? :) Wie weet een goede laars? :)

Bonique

Re: Leren laarzen voor smalle ruiter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:09

Gewoon laarzen op maat laten maken. Dan passen ze altijd goed. Is misschien wel wat duurder dan laarzen met een confectiemaat maar je hebt er ook jaren lang(er) plezier.

Ik heb juist het tegenovergestelde. Lange onderbenen, brede kuit, kleine en brede voeten met een hoge wreef. En daarmee kom ik echt niet in een confectielaars hoor! Daarom laat ik al jaren mijn laarzen op maat maken maar heb er zoveel plezier van. Ze zitten dan ook in 1x goed en ik heb nooit gedoe met plastic zakjes of inlopen.

Ik kan je dan ook de heer Van Huet uit Bunnik ten zeerste aanraden. http://www.rijlaarzen.nl/nl/index.html
Hij heeft voor mijn vriendin met hetzelfde probleem als jij, vorig jaar laarzen aangemeten en laten maken en zij is hier dolblij mee na jaren tobben met confectielaarzen die maar half half passen.

Op maat gemaakte leren laarzen is zeker het geld waard!

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:12

Ik heb goede laarzen nu.
Ze waren wel 300 euro , heb ze uit de solden goedkoper gehad.
Ze zijn heel smal en ik heb ook dunne benen en ben even gròt als jou.Ze zijn enorm soepel, passen perfect en nergens pijntjes!
Het merk ben ik even vergeten maar ik ga straks eens de doos zoeken dan laat ik wat weten!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 13:13

Ja dat is het probleem. Ik groei nog, dus op maakt gemaakte laarzen is nu nog geen optie.
Dus ik koop nu elk jaar andere laarzen haha. Maar vaak zitten niet echt goed. :) Ik wil namelijk dat ze ook hoog bij mijn knie zitten ipv nog daar onder.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:40

Ik heb nog een paar laarzen te koop met hele smalle kuit die wel hoog zijn. Val zo'n beetje in dezelfde categorie als jij denk ik. Interesse :D ?

Rij nu met Petrie chaps en jodphurs. Is dat geen optie? Hoef je (als je alleen nog in schoenmaten groeit) alleen nog nieuwe jodhpurs te kopen en als je kuiten groeien nieuwe chaps. Deze zitten echt heel fijn en staan ook mooi in de dressuurring. Volgens mij zijn ze heel uitgebreid in het matensysteem dus misschien kun je dan het op maat laten maken omzeilen?

fenna142

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:53

Ik had het zelfde probleem, ben 1,64 en groei niet echt meer :( maar heb ook hele smalle en kleine (35,5) voeten en ben rank gebouwd. Ik had saxon's (geen leer jammer genoeg). Want leren laarzen heb je haast niet onder de 200 euro. Vaak zijn de goedkoopste klasse (dus rond de 200 euro) de petrie laarzen. Zelf paste ik deze niet te wijde schacht en te te brede schoen zonder veter. Daardoor heb ik voor de ariat gekozen een erg mooie laars met veter met smalle kuit maar zijn weer prijzen ik heb er 375 euro voor betaald. Succes met zoeken

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:16

DEmijne zijn van equicomfort
De naam zegt het :)
welke precies vind ik niet meer

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:33

De laarzen van QHP zijn best smal gesneden, deze zijn rond de 160euro. Mountainhorse heeft ook een smaller model.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:35

Die zijn alleen vaak zo laag, vind ik.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:39

Laag? Dit was een van de weinige standaart laarzen die bij mij in de buurt van mn knieholte komt. Mijn nette laarzen zijn hoogte 50cm..

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:43

Ik heb de laarze van qhp past perfect om mijn been heen, en zitten lekker. mischien kan je daar naar kijken? en anders laarzen aan laten meten

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:56

Ik heb ook op maat gemaakte laarzen. Inderdaad ook lange benen en smalle kuiten/voeten. De prijs vond ik zelf nog meevallen, die van mij waren 215 euro.

Ik heb ze bij Lipica laten maken.

laurie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:42

Ik heb de mijne uit een stoffige doos achter in een winkel xD Maar ze waren de enige die fatsoenlijk passen. Ze zijn van het merk Vequi, waar ik overigens nog nooit van gehoord had, en zijn heel aangenaam. Ze waren rond de 200 euro denk ik.

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:18

Ik heb de Horze lange rijlaars met veters. Te herkennen aan de flap aan de bovenkant. Je moet ervan houden hihi. Ik vind ze geweldig en ze zitten bij mij perfect!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:25

Weet niet wat je maten zijn maar ik heb er nog liggen die mij te smal zijn :)
Petrie Laarzen
Voetmaat 4 1/2
Hoogte 50 cm
Schachthoogte 36

Zijn echt super weinig gedragen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:29

Jammer, net mijn petrie laarzen verkocht die heel erg smal zijn! Waren op maat gemaakt door iemand uit A-kader, kalfsleer enz. echt super mooie dure laarzen (kosten van het op maat laten maken waren 800, maar omdat de verkoper ze niet kon verkopen (niemand met zo'n kuit) mocht ik ze voor 350 :D)
Heb ze verkocht voor 75 euro omdat ik niemand kon vinden met zo'n kuit. Zijn maar 10x gedragen ofzo, want na m'n operaties pastte ik ze niet meer :P

Wie weet krijg ik ze nog terug en mogen ze naar jou voor hetzelfde bedrag. Wat zijn je maten?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:33

Wat zijn je maten TS? Misschien pas je wel gewoon in een standaard maat.
Weet van Petrie dat die sowieso heel veel maten heeft, maar niet alle winkels hebben deze maten standaard in hun voorraad zitten.
Je kunt ook eventueel kijken naar half maatwerk.

Lipica is inderdaad ook een goede, maar heeft wel een hele lange levertijd.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 12:11

Ik weet niet echt wat mijn maten zijn voet maat is 37 of 38 ligt er maar niet aan. Maar ik wil der eentje die lang is kwa hoogte zodat die mooi sluit bij mijn knie. :)

Ik wil zeg maar zoiets: (Ik twijfel over zwart of bruin vindt het allebei heel mooi :) )
Afbeelding

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:32

je kan toch je eigen beenmaat op meten dan weet je of het past.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 12:33

Ben ik ook van plan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:36

Maaikee43 schreef:
Ik weet niet echt wat mijn maten zijn voet maat is 37 of 38 ligt er maar niet aan. Maar ik wil der eentje die lang is kwa hoogte zodat die mooi sluit bij mijn knie. :)

Ik wil zeg maar zoiets: (Ik twijfel over zwart of bruin vindt het allebei heel mooi :) )
[ Afbeelding ]

De mijne is een dressuurlaars met een erg hoge dressuurboog en hij zit erg hoog ook. Maar wie weet zijn ze er tevreden over en krijg ik ze niet terug..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 12:37

Geryon schreef:
Maaikee43 schreef:

[ Afbeelding ]

De mijne is een dressuurlaars met een erg hoge dressuurboog en hij zit erg hoog ook. Maar wie weet zijn ze er tevreden over en krijg ik ze niet terug..

Wie weet. :)

Linn1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:01

Ik zal eens kijken voor de Derby Polo rijlaars.
Super smalle enkel en kuit zo smal mogelijk te krijgen als je wilt.
Tevens is de voet mooi smal

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:39