Hee allemaal,
Ik lease nu sinds november 2011 een paardje en het is echt een topper. Nu wil ik dit paardje misschien gaan overkopen, als de prijs een beetje te doen is. Nu is toch mijn vraag wat ik kan verwachten als prijs, omdat ik daar niet helemaal thuis in ben.
Ik weet wel dat de eigenaar nu hele onredelijke prijzen vraagt, maar ik kan hier als het goed is nog wel wat vanaf praten.
Omschrijving van het paard:
7 jaar
1.70m ongeveer
afgekeurd voor de sport, heeft 2 peesblessures gehad op 1 been en heeft een tongprobleem (gooit hem eruit)
Ze heeft al een aantal jaar geen last meer gehad van deze peesblessures.
Ze kent oefeningen zoals schouderbinnenwaarts, wijken, achterwaarts begint ze te leren.
Ze kan dik 1.30 springen, zowel losse sprongen als parcoursjes, alleen is ze wel nogal sterk hierin
Ze dramt heel erg en heeft soort van voernijd.
Is erg dominant met andere paarden, dus kan niet goed los met andere paarden.
heeft wel een redelijk goede afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/321009
Ze is wel superbraaf op de trailer, poetsplaats, met kinderen en ze vindt alles prima als je 'kunstjes' op haar doet.
Ik zou zelf met haar reacreatief willen rijden en als de mogelijkheid er is af en toe wedstrijdjes starten. Uiteindelijk wil ik d'r ook meenemen naar school (ik wil HBO Paardensport gaan doen)
Wat zouden jullie voor zo'n paard vragen/uitgeven?
Ik wil graag geen commentaar op dat het niet slim is om een paard te kopen die 2 peesblessures heeft gehad, dit is totaal mijn eigen keuze

Alvast bedankt!