Rambo protector schuurt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Rambo protector schuurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 11:23

Ik heb sinds een week of 2 een rambo protector. Ik heb extra een dure genomen voor de goede pasvorm, en ik heb goede ervaringen met horseware. Maar nu krijgt mijn paard ondanks de gladde binnenkant toch schuurplekken op zijn schouders. Dit heb ik met de andere dekens van horseware nog niet gehad. Zelf heb ik het idee dat het nylon te dun is op de schouders, ik voel de mazen van de deken er ook doorheen.
Zal ik er een borstbeschermer onder doen tegen het schuren? Wie heeft dit ook meegemaakt?

Angela

Re: Rambo protector schuurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:45

Niet iedere dure deken heeft de juiste pasvorm voor je paard. Het zou dus goed kunnen zijn dat de deken gewoon niet goed past. Een borstbeschermer kun je proberen, maar is geen garantie dat je dan geen schuurplekken krijgt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 11:49

Angela schreef:
Niet iedere dure deken heeft de juiste pasvorm voor je paard. Het zou dus goed kunnen zijn dat de deken gewoon niet goed past. Een borstbeschermer kun je proberen, maar is geen garantie dat je dan geen schuurplekken krijgt.

Klopt helemaal, de meest goedkope dekens kunnen een prima pasvorm hebben voor je paard. Maar ik heb alleen maar Rambo's en die liggen goed, dus ging ik er vanuit dat deze dan ook goed zou liggen, en naar mijn idee doet ie dat ook. Alleen misschien is die iets te ruim op de schouders ofzo?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:53

Als je denkt dat het bij de schouders te ruim is, is de voorkant dan niet iets kleiner in te stellen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 11:59

Angela schreef:
Als je denkt dat het bij de schouders te ruim is, is de voorkant dan niet iets kleiner in te stellen?

Nee, Rambo werkt met klipjes met een driepunt systeem. Kun je niks aan veranderen..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:36

Alle vliegendeken schuren bijna dat kan niet anders materiaal is zo dun. Ook als je een dure neemt.
Lastig maar een borstbeschermer zou ik niet aan beginnen veelste warm zou eerder anti klit ofzo op de borst spuiten zodat het glad is of een heel glad stofje aan de binnenkant maken.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:33

ik ken het probleem (als is mijn rambo wel al op die nylon wat doorgesleten na 1,5 zomerseizoen (10 uur per dagen dragen). Ik heb ook het idee dat het gewoon door die mazen komt, die dekens liggen naar mijn idee minder stabiel dan regendekens van horseware en komen daardoor te strak op de borst te liggen. Ik ga nu wat extra nylon op die stukken maken, zodat ik nog een seizoen vooruit kan.

Mijn rambo vliegendeken is wel echt zijn geld waard, die Amigo lag binnen 1 week in 5 stukken, terwijl deze dus al 1.5 zomerseizoen meegaat en nu pas wat naadjes los heeft (+ die kapotte schouderstukken, maar is ook zo'n dun nylon). Ik probeer de deken bij het op doen, wel extra veel ruimte te geven voor (dus express wat meer naar voren leggen).