Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amy77 schreef:Mss enigzins een geruststellend berichtje vanaf deze zijde (wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jouw paard hetzelfde is, maar je omschrijving herken ik uit duizenden)..hier komt het door de dazen en vliegen..en zijn pollenalergie. Zodra het erg droog is geweest en dan weer even heeft geregend is het op zn ergst..rondjes draaien, gekanteld hoofd de buurman stalken.
Met zijn vliegenkap om maakt het zelfs nauwelijks tot geen verschil..pas toen ik dr een pollenkapje aanhad, een netje over zijn neus, leek het wat minder heftig (hier doet ij helaas steeds zelfs zn kap op)..Het zijn buien dat hij zo loopt..zo dagen niets en zo weer een hele dag.
Ik heb dr een aantal jaar terug de veearts bij gehad, omdat er toch andere onderzoeken gedaan moesten worden en wilde weten of het daarmee te maken had (ook ons paard is zo goed als blind aan 1 oog)..zodra de suikers hoog zijn en zodra de vliegen erg aanwezig zijn valt het hier erg op. (een IR paard ook nog)
Houd het in de gaten, kan nl ook wat anders zijn he..maar dit is onze ervaring..