trailerangst iemand tips ben radeloos !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

velvet182

trailerangst iemand tips ben radeloos !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 14:30

ik heb een paardje die maar niet in de trailer gaat alles wat je probeert vind se een manier om er onderuit te komen. heb 2 jaar elke dag in een trailer geseten met voer sodat se sich op der gemak ging voelen en als nog rent se er so snel mogelijk weer uit. ik heb egt bijna alles geprobeert weet mischien een van jullie nog iets??

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:36

19 taalfouten in 3 regels...... Ik hoop niet dat je echt 18 bent.

Maar ontopic: gebruik de zoekfunctie eens op bokt. Naast een hoop onzin kom je ook erg goede tips tegen over succesvolle trailercursussen bij professionals.

edit: had je niet na een jaar lang elke dag in de trailer zitten het gevoel dat het nog een jaar doen niet zoveel zin zou hebben?
Laatst bijgewerkt door celano op 31-07-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:37

Er zijn genoeg mogelijkheden om het trailerladen te leren: op google intikken en cursussen zoeken!
Bijvoorbeeld: Eddy Modde, Paco.nl, Annemarie van der Toorn enzovoorts..

Ben je overigens de "Z" van je toetsenbord kwijt?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:39

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:39

Je kunt het ebook van Eddy Modde eens doornemen. Dat heeft bij mijn pony's erg geholpen. Je kunt het gratis downloaden via http://www.diagonaal-paardenvervoer.com. Verder heb ik hulp gehad van Flo123 op bokt. Het laatste stukje kreeg ik niet voor elkaar in mijn eentje (stang dicht), maar met haar hulp ging dat super. Je kunt ook cissy op bokt eens benaderen, zij is trailerlaadinstructeur bij Eddy Modde.

velvet182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 14:49

okee thanks ja heb al meerdere malen een cursus geprobeert maar werd er echt niet beter op. en na een jaar lang in de trailer zitten kwam er wel wat verbetering in maar mijn paard is egt bang denk want zodra ze iets hoord in de buurt van de trailer raakt ze in paniek . ps ik weet dat ik veel type fouten maak kan er weinig aan doen zoiets heet dislyxcie of hoe je et ook schrijft !! vind et een beetje bot van je dat je gelijk zo een reactie plaats als et enige wat ik vraag is om tips en dan gelijk zo een reactie sorry maar vind het nou niet egt vriendelijk en ja ben 18 !! maar mensen thanks voor de tips ik ga nog ff verder zoeken want heb et meeste al geprobeert maar mischien kom ik nog wat tegen xxx

Evelijn

Re: trailerangst iemand tips ben radeloos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:51

Bij wie heb je cursus gedaan? Als hij echt zo lastig is... dan wordt het flink sparen om Eddy Modde zelf te laten komen.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:51

Bij wie ben je dan al allemaal geweest op cursus?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:52

oefenen oefenen oefenen, zowel met paard als met taal ;)
Neem er iemand bij je kan begeleiden en heb geduld.
En de hierboven genoemde opties zou ik ook zeker aandachtig doornemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:55

velvet182 schreef:
okee thanks ja heb al meerdere malen een cursus geprobeert maar werd er echt niet beter op. en na een jaar lang in de trailer zitten kwam er wel wat verbetering in maar mijn paard is egt bang denk want zodra ze iets hoord in de buurt van de trailer raakt ze in paniek . ps ik weet dat ik veel type fouten maak kan er weinig aan doen zoiets heet dislyxcie of hoe je et ook schrijft !! vind et een beetje bot van je dat je gelijk zo een reactie plaats als et enige wat ik vraag is om tips en dan gelijk zo een reactie sorry maar vind het nou niet egt vriendelijk en ja ben 18 !! maar mensen thanks voor de tips ik ga nog ff verder zoeken want heb et meeste al geprobeert maar mischien kom ik nog wat tegen xxx

http://lmgtfy.com/?q=Download+spellingcontrole

velvet182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 14:55

ik heb via freestyle cursussen met haar gewerkt dat was 2 jaar terug met een vrouwtje uit drenthe weet alleen niet meer hoe ze heet ik stuur de naam als ik het weer kan herrinneren. ja ik heb dus al 2 jaar elke dag minimaal een uur in de trailer gezeten en als et een paar keer goed gaat dan opeens moet je weer over nieuw beginnen. dat is het frustrerende eraan. maar ik blijf volhouden en ben al flink aan het sparen om iemand te laten komen die me paard mischien wel kan helpen :) xx

velvet182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 14:58

en sorry dat ik het zeg maar is wel beetje kinderachtig om iemand met dyslexie zo naar beneden te halen. door spellingscontrole enzo naar me te sturen !! ik doe me best en als het je niet bevalt kan je beter maar niet op mijn berichten reageren

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:06

velvet182 schreef:
en sorry dat ik het zeg maar is wel beetje kinderachtig om iemand met dyslexie zo naar beneden te halen. door spellingscontrole enzo naar me te sturen !! ik doe me best en als het je niet bevalt kan je beter maar niet op mijn berichten reageren

Dat is niet bedoelt om je naar beneden te halen hoor, gewoon om je te helpen. Het is best moeilijk lezen als er veel spellingfouten in staan. Daar kan jij niets aan doen maar is wel een manier om je te helpen.
Verder zou ik ook inderdaad iemand laten komen heb je geen instructeur/trice die je kan helpen of die iemand kent die eens kan komen kijken? Je hoeft niet perse een of andere goeroe te laten komen ;)

velvet182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 15:13

dat is dus juist het probleem heb al bijna iedereen toen die tijd op me oude stal dus al gehad heb een paar keer iemand langs laten komen en een cursus gehad en een freestyle cursus gedaan zodat me paard me meer moet gaan vertrouwen en dat gaat super totdat je bij die trailer in de buurt komt. en al meerdere paardenmensen hebben geprobeert met geduld haar er een keer in te krijgen en het lukt gewoon niet

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:21

Wat hebben die mensen erover gezegd toen ze geen resultaat boekte? Bedoel als je iemand ergens voor betaald verwacht je er ook wat voor terug dus als het hun niet lukt heb je toen ook gevraagd wat hun er toen van dachten waarom het niet ging?
Weet niet of je ooit eens een oude trailer in de wei gezet hebt? Zo niet moet je dat eens proberen door er een in de wei moet plaatsen en er hooi in hangen. Zodat het paard het vrij blijvend kan gaan onderzoeken. Zodat je er niet te veel druk achter legt maar het paard het zelf laat onderzoeken. Gezien je er al lang mee bezig bent en al vele mensen erbij gehaald heb leg je denk ik juist de druk teveel op het paard om haar elke dag weer te "pushen" er in te gaan dan kan je echt het tegengesteld effect krijgen en dat je het juist moeilijker en enger maakt dan dat het is.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:44

Hoihoi!

Waar staat je paard precies? Anders wil ik je wel komen helpen je paard opnieuw trailermak te maken en jou hierbij te trainen?
Voor meer info kan je ook op mijn website even kijken of pb me even!

Groetjes, Flo

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:50

Ik heb het ebook van Eddy Modde gelezen en dit heeft bij mijn paard echt geholpen! Zij is wat clausterfobisch, op de vrachtwagen geen probleem, maar een trailer?!!
Nu loopt ze voor mij aan de trailer op.

velvet182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 19:11

thnks nogmaals voor de tips ja heb al een x een trailer op et land gehad maar na 3 dagen kwam se er alsnog niet in de buurt helaas :( maar dankje mensen heel fijn dat iedereen mee denkt

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:23

Mijn paard wou ook niet op de trailer. Ze was ook zeer angstig maar, op het laatst werdt het een psychisch spelletje. Wie beweegt wie? Zie dat er een vrouw uit Drenthe is geweest? Toevallig Alie Vegters? Ze is twee keer bij m'n merrie geweest en nu loopt ze er zo op! Alie werkt met de Antoinette de Bodt (sorry als ik het verkeerd schrijf!) manier. Dit werkt echt goed! Misschien een aanrader om te proberen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 04:28

Yttel schreef:
Mijn paard wou ook niet op de trailer. Ze was ook zeer angstig maar, op het laatst werdt het een psychisch spelletje. Wie beweegt wie? Zie dat er een vrouw uit Drenthe is geweest? Toevallig Alie Vegters? Ze is twee keer bij m'n merrie geweest en nu loopt ze er zo op! Alie werkt met de Antoinette de Bodt (sorry als ik het verkeerd schrijf!) manier. Dit werkt echt goed! Misschien een aanrader om te proberen?

Alie werkt samen met Annemarie van der Toorn en Karel Bauer.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:50

Evelijn schreef:
Kijk eens of een van deze mensen in de buurt wonen
http://www.diagonaal-paardenvervoer.com ... ailerladen

Ik heb Anna Bron bij mijn paard gehad en hij laadt nu super.

Ze heeft mij ook enorm geholpen, ze krijgt ieder paard op de trailer volgens mij.
Fijne methode, ze leert het jou ook zodat jij je paard ook makkelijk kunt laden.

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:36

Brainless schreef:
Yttel schreef:

Alie werkt samen met Annemarie van der Toorn en Karel Bauer.

Sorry! Foutje van mij! :+ (al die namen ook!)(haal echt hele verschillende personen en namen door elkaar heen! :+ )

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:46

Ik denk dat het Petra Verstraten was die is geweest. Zij geeft freestyle cursussen en woont in Drenthe.
Welke cursus heb je precies gevolgd? Een basiscursus?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:32

velvet182 schreef:
ik heb via freestyle cursussen met haar gewerkt dat was 2 jaar terug met een vrouwtje uit drenthe weet alleen niet meer hoe ze heet ik stuur de naam als ik het weer kan herrinneren. ja ik heb dus al 2 jaar elke dag minimaal een uur in de trailer gezeten en als et een paar keer goed gaat dan opeens moet je weer over nieuw beginnen. dat is het frustrerende eraan. maar ik blijf volhouden en ben al flink aan het sparen om iemand te laten komen die me paard mischien wel kan helpen :) xx

Sorry maar als je al 2 jaar lang steeds een uur aan het oefenen bent geweest dan is je manier van oefenen niet helemaal juist...
Het hoeft nl helemaal niet zo lang te duren, vaak is het in 1 of 2 sessies al wel heel veel verbeterd als je maar op de juiste manier oefent. Ik zou in ieder geval stoppen met elke keer een uur voor die trailer te gaan zitten want dat heeft je tot nu toe ook niet geholpen en je leert je paard zo alleen maar om nog meer niet te laden
Misschien weet je niet helemaal goed wat je moet doen of kun je niet goed de reacties van je paard inschatten, dat is echter wel te leren maar dat lukt je niet zonder hulp. .

Waar woon je? misschien is er iemand in de buurt die je daarbij kan helpen op een verantwoorde manier.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:14

Petra Vlasblom van 2moons.

Die van mij wilde op een gegeven moment ook de trailer niet meer op en aangezien ik moest verhuizen moest hij de trailer op.
Binnen no time stond hij op de trailer en nu na 4 jaar loopt hij er nog steeds zo op.
Af en toe komt zijn drakenkopje weer omhoog maar dan staat hij er ook zo op.