strafpunten voor lichtrijden waar doorzitten wordt gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje81

strafpunten voor lichtrijden waar doorzitten wordt gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 05:41

Weet iemand misschien hoeveel strafpunten je krijgt als je in je proef gaat doorzitten waar lichtrijden wordt gevraagd en andersom?
De website van de KNHS ligt er weer eens uit dus ik kan het niet opzoeken in de reglementen.
Ik dacht dat ik er eens -2 voor had gekregen maar weet het niet zeker. Kan ook -1 zijn geweest
Wie o wie weet het???

EllyC

Re: strafpunten voor lichtrijden waar doorzitten wordt gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 06:18

1 punt aftrek per onderdeel waar je het fout doet.

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 15:15

Dank je wel. Dat is het overwegen waard. Mijn uitgestrekte draf is nog voor verbetering vatbaar. Als ik lichtrijd gaat het goed. Dan draaft ie voor een 7/8 maar als ik ga doorzitten draaft ie voor een 4/5.
Als ik 1 punt aftrek krijg kan ik dus beter lichtrijden in de proef totdat het doorzitten beter gaat.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:01

kerensa schreef:
Dank je wel. Dat is het overwegen waard. Mijn uitgestrekte draf is nog voor verbetering vatbaar. Als ik lichtrijd gaat het goed. Dan draaft ie voor een 7/8 maar als ik ga doorzitten draaft ie voor een 4/5.
Als ik 1 punt aftrek krijg kan ik dus beter lichtrijden in de proef totdat het doorzitten beter gaat.

Dan zou ik thuis hard door oefenen tot ik het onder de knie had. Het hoort er immers gewoon bij en als je geen medische redenen hebt zou ik het als jury niet kunnen waarderen hoor.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:03

Per onderdeel 1 punt, maar ik laat het ook bij houding en zit terugkomen, dus daar om je dan ook lager uit....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:04

bij houding en zit terugkomen?
daar heb ik echt nog nooit van gehoord, waarom dan?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:07

Als amazone niet uit kan zitten en daarom maar gaat lichtrijden... Meestal zijn het niet de beste zitters die gaan lichtrijden omdat ze hte niet meer uit kunnen zitten. Tenzij amazone arbeidsdraf wel goed uitzit, maar dat is natuurlijk maar de vraag.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:17

alleen heb je dan niet zelf kunnen zien of ze het niet goed kon uitzitten?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:19

inderdaad, voor hetzelfde geld is ze het vergeten en was het dus gewoon een foutje.
dit kun je dus nooit met zekerheid zeggen en kan daarom ook niet onderin nog een x meegenomen worden.
Maar is dit ooit tijdens een cursus/bijscholing zo uitgelegd dan?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:47

als iemand iets niet toont kan je niet als vanzelfsprekend aannemen dat ze dat om een bepaalde reden doet, die weet je namelijk niet
dus je beoordeelt wat je ziet en niet wat je denkt, volgens mij

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 19:54

Doorzitten tijdens de arbeidsdraf gaat prima. Het probleem zit hem alleen in de uitgestrekte draf. Mijn paard vindt het moeilijk om mooi gesloten en harmonisch te blijven bewegen. Ik oefen het dagelijks en het gaat ook steeds beter maar het paard moet gewoon nog sterker worden zodat het voor haar makkelijker wordt. Pas dan zal ze ook met uitstrekken los in haar lijf blijven en kan ik netjes blijven zitten. Maar vindt het geen reden om daarvoor helemaal niet te starten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:08

Ik schreef niet dat je het onderaan altijd kunt afstraffen, maar vaak wel. En ja dit is zo tijdens de laatste bijscholing besproken waarbij ook een amazone ging lichtrijden. Deze dame had ook moeite met doorzitten in het algemeen.

Ik schreef dan ook dat het meestal zo is dat diegene die dat lichtrijden nodig heeft, dat die ook met doorzitten in het algemeen moeite heeft.

Meestal= niet altijd.

Ik heb ts niet in de ring gehad dus daar kan ik niets van zeggen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:30

Ik heb een aantal weken terug in de M1 mijn middendraf licht gereden terwijl ik moest doorzitten, ik heb een trombose been en ik kreeg zo'n kramp dat ik m gewoon niet kon uitzitten.

Ik kreeg toen een -2 met commentaar : lichtrijden???? Hahah :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:38

Je mag nooit een -2 naast je cijfer op je protocol hebben staan vanwege lichtrijden ipv doorzitten of omgekeerd. Het cijfer dat je voor dat onderdeel krijgt hoort met 1 verminderd te worden. Dus een 7 wordt een 6 6 wordt 5 enz. Maar niet 7 -2 of 6 -2.

Als je in de hogere klasse niet meer mag lichtrijden, moet je het ook niet meer doen. Kun je niet door blijven zitten, ook in de middendraf en uitgestrekte draf, om wat voor reden dan ook, dan heb je het nog niet goed genoeg voor elkaar en zou ik eerst thuis verder trainen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:51

Misschien moet je daar een trombose been voor hebben om dat te voelen.. :+

Ach was desondanks 2x 1e met 2 mooie wp.

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 19:49

Vandaag proefje gereden en toch maar door blijven zitten tijdens de middendraf. Ik had 3x een 6 en 1x een 7 en 2x 7 voor houding en zit. We gingen huiswaarts met 2 winstpunten een 1e prijs en een zonnesteek, haha.

xfairytale_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:58

Haha, gefeliciteerd en sterkte met je zonnesteek!