Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MirandaFuego schreef:vraag me af voor welke blessures/verwondingen iedereen beschermd denkt te zijn met een bodyprotector
)
"
Stellabella schreef:Rina, hoe bedoel je dat de BP je steun geeft in de rug?
Ik zit zelf ook met serieuze rugklachten. Rijden op zich doet goed, maar klappen opvangen (bokken) is garantie op 3 dagen pijn.
Ik hoop in een BP wat steun te vinden in mijn onderrug (naast de veiligheid), te vergelijken met een korset voor rond je middel. Het 'aansnoersysteem' van sommige BP's is te vergelijken met zo'n korset (klitteband links en rechts aantrekken).
Welke BP heb je als ik vragen mag?
Nek en ribben zijn over het algemeen de boosdoeners.
Ik heb ook een van Professional's Choice maar die past niet onder een BP, en die gebruik ik ook alleen met looponderdelen op de wedstrijden. (ik rijd western, en daarin hebben we ook aan de hand onderdelen
). MirandaFuego schreef:Rina, ik heb zelf ook rugproblemen, maar daar helpt een bodyprotector mij echt niet bij, je kunt je rugwervels met zo'n ding aan nog gewoon bewegen.
Ik kan me vrij normaal bewegen, kan zelfs gewoon zittend in het zadel nasingelen (bij een westernzadel heb je een andere singelstoot, die je zonder dat je je been moet verplaatsen kan aantrekken, maar je moet er dus wel voor kunnen bukken in het zadel). rina schreef:MirandaFuego schreef:Rina, ik heb zelf ook rugproblemen, maar daar helpt een bodyprotector mij echt niet bij, je kunt je rugwervels met zo'n ding aan nog gewoon bewegen.
Mss toch net niet de perfect passende BP dan. Die van mij zit zo gegoten, en aangesloten dat hij echt veel steun geeft. En ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat dat ding me voor het moeten sorteren heeft bewaart. Als mijn jonkie weer eens in de ankers gaat (en das echt galop-stilstaan) vliegen er bij mij gegarandeert 1 of 2 van hun plek. De BP zorgt ervoor dat ze zitten blijven.
Het heeft ook wel even geduurt voordat ik de goede te pakken had. Dit was BP nr 5 die ik geprobeert heb. Ze werden bij Krämer helemaal gek van mijIk kan me vrij normaal bewegen, kan zelfs gewoon zittend in het zadel nasingelen (bij een westernzadel heb je een andere singelstoot, die je zonder dat je je been moet verplaatsen kan aantrekken, maar je moet er dus wel voor kunnen bukken in het zadel).
Citaat:En wel deze en niet lachen om die foto
) - en ik merk dat, wanneer ik hem draag op dagen dat ik veel last heb, het instant verlichting biedt. Het ingesnoerde gevoel zorgt dat ik mijn rug wat kan ontspannen en gemakkelijker in de juiste houding kan blijven. Als een BP dat zou kunnen bieden...