Manier van paard in de trailer zetten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Derkie

Manier van paard in de trailer zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:43

Ik keek vandaag is naar filmpjes op Youtube hoe mensen hun paard in de trailer zetten.
maar ik zag heel veel mensen die niet met hun paard mee de trailer in lopen maar juist naast de trailer staan en dan hun paard met een lang touw en een zweep de trailer in begeleid.

heeft iemand een idee waarom ze dat doen en of dat beter is? :)

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:47

Heel makkelijk als je alleen bent, dan kan je gelijk de stang er achter doen. En geen geprop in de trailer waarbij je misschien door je paard aan de kant wordt gedrukt.

Derkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:58

Aestrith schreef:
Heel makkelijk als je alleen bent, dan kan je gelijk de stang er achter doen. En geen geprop in de trailer waarbij je misschien door je paard aan de kant wordt gedrukt.

Ohja dat is eigelijk heel erg logisch haha :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:00

vind ik.ook fijne er naast want als je mee loopt(voorop) nemen somige paarden/pony's een sprong(etje) en dan moet jij lopen +bukken vaak stoot je knetter hard je hoofd aan de voorstang. en er naast is allen wachten tot je de achterstang er kan plaatsen

Angela

Re: Manier van paard in de trailer zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:02

Door naast de trailer te blijven, en het paard de trailer in te laten gaan heb je inderdaad het voordeel dat je de stang achter het paard dicht kunt doen zonder hulp van anderen. Als het paard tussendoor besluit om toch naar achteren te lopen, dan ben jij al buiten om het paard weer rustig op te vangen, en weer naar binnen te sturen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:04

Yep, wij weliswaar zonder zweep, maar lopen ook niet mee..de klep op, halstertouw over de nek en even begeleiden op de plank vanaf de zijkant, stang erop, naar voren lopen en vastzetten..en dan kan nr 2 er ook zo in..uitladen precies t zelfde..touwtje los, stang los, zijkant staan en begeleiden en ze lopen keurig achtyerwaarts eraf..heeft even wat tijd en geduld gekost, hihi, maar ideaal als je in je uppie bent :)

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:05

Ik ben dan nooit alleen , altijd samen met een vriendin tijdens het laden.

Maar al zou ik alleen zijn zou het ook wel zo moeten :)
inderdaad handig als meteen de stang erachter kan .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:16

Het is ook een kwestie van vertrouwen van je paard, dat hij zonder jouw erbij die trailer inloopt.
En stuk veiliger voor je ook. Ik weet niet of je weleens op een trailer hebt gestaan met een paard dat over de voorstang heen kwam?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:18

Zo laad ik ook, heb nog nooit een paard gehad dat zo niet wilde laden :)

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:21

Cassidy schreef:
Het is ook een kwestie van vertrouwen van je paard, dat hij zonder jouw erbij die trailer inloopt.
En stuk veiliger voor je ook. Ik weet niet of je weleens op een trailer hebt gestaan met een paard dat over de voorstang heen kwam?

Ja of je loopt ervoor , en je paard rent er met een rot gang in , over jou heen ..

Denk dat ik het toch maar vaker zo ga doen , gewoon lekker naast de trailer blijven staan :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:22

Soms is er wat extra aandacht nodig bij paarden die angst hebben voor de trailer, om ze deze manier aan te leren. Maar het is alle paarden te leren, en er is een gratis e-book van Eddy Modde. Kijk maar even op Youtube en zoek op Eddy Modde en trailerladen, of kijk op http://www.diagonaal-paardenvervoer.nl/

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:24

ik loop er gewoon voor. heb een 1.5 paardstrailer en pony loopt er gewoon met een los touwtje op.

laatst moest hij op een 2 paardstrailer, met schot dus kleine ruimte. toen vond ik het wel spannend om ervoor te blijven lopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:26

Dus wat houdt je tegen om het anders te gaan doen?

Derkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 00:29

Ja, want ik heb mijn paardje nu zover dat hij er wel in wil lopen als ik ook mee loop.
maar op die manier is ook erg handig maar hoe leer je paard aan dat hij zonder jou de trailer in loopt ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:31

Ik herhaal het nogmaals, er is een gratis Ebook te downloaden van trailerlaadexpert Eddy Modde. Er zijn filmpjes te vinden op Youtube, die eea veel beter kunnen uitleggen. Doe eens wat moeite en zoek ze op en ga ze in alle rust bekijken. http://www.eddymodde.nl
Mijn laatste reactie in dit topic. May the horse be with you...:D
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-07-12 00:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:32

Hoe je het leert weet ik niet ,
maar ik denk dat die van mij het wel in 1 keer zal doen.

Of youtube filmpjes ja :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:33

Aestrith schreef:

Joh wat een idee :') Daar was ik echt niet op gekomen.
Als ik er voor loop dan vind mijn paard het maar al te gezellig op de klep, dus ik zal binnenkort eens proberen of het op deze manier wel lukt. Niet geschoten, altijd mis.

Derkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 00:36

Jorinda__ schreef:
Aestrith schreef:

Joh wat een idee :') Daar was ik echt niet op gekomen.
Als ik er voor loop dan vind mijn paard het maar al te gezellig op de klep, dus ik zal binnenkort eens proberen of het op deze manier wel lukt. Niet geschoten, altijd mis.

Succes! :D