Strandrit overdag maken (?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ekeif96

Strandrit overdag maken (?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:59

Hallo Bokkers! /3

Ik weet dat er al heel veel topics zijn over hoe en waar een strandrit te maken.
Maar ik geen van allen kan ik informatie vinden die ik nodig heb ;) (en ik werd ook niet heel veel wijzer op google)

Ik zou graag samen met mijn moeder een strandrit willen maken.
Nu zouden we het liefste overdag willen (i.v.m. de reistijd) maar ik lees overal dat dat niet kan.
Maar nou dacht ik dat ik een keer gelezen heb dat je op sommige plekken wel overdag mag rijden.
Ik weet dat dit op de eilanden mag, maar nu vroeg ik mij af of er ook plekken waren op het vaste land, het moet het liefste wel in Friesland, Flevoland of Noord-Holland zijn.

We zouden dan het liefste met een georganiseerde rit mee willen gaan, aangezien we dan zeker weten dat de paarden het strand leuk vinden en de begeleiders goed weten wat wel en niet mag/leuk is.

Ik ben trouwens gevordene en mijn moeder rijd ongeveer 1x in de maand en beheerst (op een braaf paard) goed de stap, draf en galop.

Alvast bedankt :D

Dav

Re: Strandrit overdag maken (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:00

Via de site van de vvv kan je wel zien of je overdag mag rijden.
In Den Helder mag je pas na 19uur s'avonds rijden. Tot 1 oktober dan mag je weer de hele dag.
Friesland en zandstrand?...

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 21:04

Ik meende dat er op sommige stukken in friesland wel zandstrand was (?) of heb ik dat verkeerd gelezen?

http://www.strandnederland.nl/strandinf ... n-paarden/
Op deze site staat ook al waar je wel en niet mag rijden en hoe laat.
Maar daar staat bij een heleboel stranden niet iets bij over paarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:29

Nah, echt geweldig heb je dan niet gezocht want ik heb in meerdere topics de link van de gemeente bergen geplaatst. Maar vooruit, hier dan ook nog maar een keer.....
http://www.bergen-nh.nl/toerisme_en_vri ... and_en_zee

Waar je in die buurt paarden kunt huren, daar zijn genoeg topics over.......

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 22:52

Sorry,
maar zoals ik al zei, ik heb het ooit een keer gelezen maar ik kon het niet meer terug vinden :o

Maar hartstikke bedankt! Ik zal er even naar gaan kijken :j

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:19

Bij Noordwijk aan Zee (ZH) mag je het hele jaar door het strand op ook overdag. Ik rijd zelf regelmatig mee met Recreatie "De Stal" (http://www.manegerecreatiedestal.com), maar ook maneges Smit en Bakker rijden er.

Danseresje

Re: Strandrit overdag maken (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:22

Ik sluit me aan bij Josephine, als het noorden van zuid-Holland ook kan, dan kan je in Noordwijkerhout goed terecht. 3 maneges waar je uit kan kiezen. Zelf rij ik bij Smit. Nu in het zomerseizoen rijden zij op zondag om 6u en om 10u. De rest van het jaar rijden ze om 10u en om 14u. Het betreft dan 2-uursritten. Doordeweeks wordt er in het zomerseizoen ipv lessen buitengereden. Je kan bellen en vragen of er evt een plekje is. Rit is dan 1,5u.