Jazz met oo seven en ramiro bloed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dyon1997

Jazz met oo seven en ramiro bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 19:54

Hallo iedereen,
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een prachtige jazz rijden. Ze moet eerst nog zadelmak worden gemaakt maarja. Mijn vraag was, hoe denken jullie dat ze zich gaat gedragen? Ik weet dat je natuurlijkniet helemaal kan zeggen maar ik ben benieuwd wat jullie denken. Er zit dus jazz oo seven en ramiro bloed achter. Graag hoor ik wat jullie er van denken(:

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:25

Denk niet dat iemand daar iets nuttigs over kan zeggen. Maar kun je het paard van te voren niet eens bekijken en eventueel wat aan de hand wat mee doen dan heb je een redelijk beeld van het karakter?

Dyon1997

Re: Jazz met oo seven en ramiro bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 07:17

Ze wordt alnwel gelongeerd en dat doet ze heel goed eigenlijk. Kijkt wel naar veel dingen maar is niet echt gemeen. Wij verwachten eigenlijk dat ze netnzoals dr moeder wordt, wel pittig maar niet gemeen. Bedankt voor je reactie!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:25

Zorg dat je goede begeleiding hebt, zo te merken zie je er zelf een beetje tegenop.
Een jong paard rijden stelt niets voor, als je maar goede begeleiding erbij hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:11

Moeilijk te zeggen, OO Seven weet ik niks vanaf, maar Jazz nakomelingen schijnen vaak wel pittig/moeilijk te zijn. Heb zelf nu een afstammeling van Ramiro (wel ver weg hoor, overgrootvader van vaderskant) maar wat ik uit het Ramiro topic begrijp zijn die wel vrij hetzelfde qua gedrag, die van ons is iig lekker koel in de kop maar absoluut geen dooie diender, is braaf en vlot aan de hulpen. Met goede begeleiding moet het goed komen lijkt me.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:18

ik weet niet hoe goed je zelf kunt rijden. maar jazzen zijn niet dom, en zullen je snel terug pakken als je iets fout doet. heb je zelf ooit al een paard ingereden? heb je dat gedaan denk ik dat het met begelijding best moet lukken. heb je dat niet gedaan, dan zou ik er niet aan beginnen. dan kun je beter een paardje zoeken die wat makkelijker is.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:20

Jazz geeft ze kijkerig en soms vlug maar wel eerlijk.
Gewoon lekker gaan rijden,ieder beest heeft wel wat.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:50

Oei Jazz x OO Seven en merrie, dat is vast een rilbil :D
Maar hoeft met zadelmak maken helemaal geen problemen te geven hoor! Gewoon mee aan de slag gaan.
Op een papier kun je niet rijden... ieder paard is weer anders! Karakter wordt ook gevormd door hoe er met het paard om wordt gegaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:58

Smeetjoew: als er ook genoeg Ramiro in zit hoeft dat niet hoor, die zijn doorgaans wel sensibel maar toch koel in de kop (althans die van ons dan). Vind het wel een aparte combi, Jazz is echt dressuurbloed terwijl Ramiro goed springbloed vererft. Maar idd omgang doet ook heel veel en als je zelf gewoon rustig blijft en doet alsof alles de normaalste zaak van de wereld is heb je al de helft gewonnen.

Rilbil is wel een mooi woord trouwens, die kende ik nog niet :')

Dyon1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:29

Bedankt voor jullie reacties! Ik krijg zowieso goede bgeleiding want ik ga 2 x per maand naar alex van silfhout. Ik ga t gewoon proberen en het komt denk ik wel goed(:

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:07

Puur op papier: Jazz kijkerig, sensibel, ril, wel eerlijk. OO Seven binnenvetter, heet en sensibel, maar doet het voor de ruiter, werklustig en veel will to please. Ramiro: Nuchter, wel werk nodig maar dan heel braaf.
Maar da's allemaal op papier, ik bedoel maar: mijn OO Seven is een beetje autistisch, die raakt compleet van de kook als ik iets niet volgens programma doe, terwijl iemand anders hier op Bokt er een heeft waar ze zonder zadel mee over het bospad gaat galopperen, het blijven toch ook karakters op zich.
Jazz en OO Seven is veel gecombineerd in de fokkerij, en met succes, dus misschien kun je eens kijken naar andere nakomelingen als je geinteresseerd bent. Op de website van OO Seven zijn in elk geval de omgekeerde aanparingen (OO Seven x Jazz) te vinden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:26

Ga je op het papiertje rijden of op het paard? Bij het eerste, zorg voor een goede stoel, bij het tweede, kijk wat je gevoel je ingeeft en ga jezelf niet vantevoren al gek maken, dan kun je er beter niet aan beginnen, succes!