'Langere' Bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

'Langere' Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 19:39

Beste Bokkers,

Ik vroeg me af of er ook een langere model bodyprotector bestaat? Mijn moeder wilt namelijk weer gaan rijden na 20 jaar (waarschijnlijk met bodyprotector) maar ze heeft een stoma gekregen sinds kort. En alle bodyprotectors die ik tot nu toe gezien heb stoppen halverwege de middel (boven de stoma, die ze dus een beetje wilt beschermen) dus ik vroeg me af of er ook een merk is dat een langer model heeft en meer over de middel heen valt?

Of kan je zoiets op maat laten maken ofzo?

san4nie

Re: 'Langere' Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:23

Ik heb het nog nooit gezien, maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die bestaan.
Ze zijn volgens mij korter, zodat je nog je middel kunt bewegen en opstappen enzo.
Wel leuk dat je moeder weer wil gaan paardrijden!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:59

how's racesafe zijn aan de voorkant wel iets langer als de gemiddelde bp toch? :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:18

@ san4nie inderdaad! Ze kijkt er ook erg naar uit! Maar is niet meer de jongste (51) en ze wilt het toch wel zo veilig mogelijk doen!

@ Dniekje, ik heb echt geen idee. Ik ga morgen sowieso naar eppeljeck en ik vraag daar wel rond. Moet toch wel wat langere modellen zijn voor langere mensen lijkt mij?

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:59

Zit het dan niet tegen de lepel van het zadel?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:24

Je hebt idd langere modellen voor langere mensen, maar dan is niet alleen de voorkant langer maar ook de achterkant. Hierdoor komt ze dus in de knel met de achterkant van het zadel...
Nu ben ik absoluut niet tegen een BP maar in dit geval vraag ik het me af of het verstandig is om ermee te rijden. Want ik ben eigenlijk bang dat wanneer ze er wel af mocht vallen (al hopen we dat natuurlijk niet!) de stoma juist flink in de knel komt te zitten met alle gevolgen vandien....

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:35

Kan ze dan niet beter kijken naar een air jacket of iets dergelijks? Denk dat je sowieso al in het duurdere segment komt. Dus dan kun je mischien net zo goed even verder kijken.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 07:42

Dat zou kunnen, ik heb ze wel vaker gezien en in uitvoering gebracht zien worden. Best wel veilige dingen, maar in iedergeval bedankt voor de ideeën en tips tot nu toe. Ik vond ook van racesafe een lang jockey vest, maar ik denk dat die te weinig bescherming bied.

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:12

Kijk eens naar de airowear, die zijn ook in de maat "lang" te krijgen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:16

Ik denk inderdaad dat je beter kunt kijken naar een vest als dat van bijvoorbeeld point 2 :j
Bodyprotectors stoppen net onder de ribbenkast en the term 'long' gaat alleen over de rug!

De vesten werken met patronen en zijn sowieso een stuk langer dan de BP's!
Voor zowel een vest als body protector raad ik je aan een afspraak te maken met canter-equipment. Superfijne service, weet waar ze het over heeft en redelijk bij jou in de buurt :)

boyke3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:59

ik heb nog nooit een lange gezien? misschien een heel grote maat nemen?

Wuppi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:09

Misschien is een airbagvest een goed alternatief?

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:58

Hoi,
Ik heb vorig jaar een bodyprotector van Rodney Powell op maat laten maken bij Canter Equipment. Deze kan je wel in zijn geheel op maat laten maken volgens mij. Bij mij is ie redelijk lang aan de voorkant (zeg maar ongeveer tot mijn navel) en de achterkant is korter gemaakt ivm mijn kortere rug.
Wellicht heeft je moeder er wat aan!
Groeten Joyce

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:07

Ik denk dat je moeder beter even naar de stoma afdeling van het ziekenhuis kan gaan. Daar kunnen ze een band voor haar bestellen met een harde bescherming voor om haar stoma, die zijn er speciaal voor gemaakt en worden op haar lichaam aan gemeten!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:11

dat wilde ik net zeggen Nestor! idd een band voor de stoma laten maken ! dan kan een gewone body protector geen kwaad....en er is een body protector die wat langer is en die je aan de achterkan dan om kan slaan zodat het niet in de weg zit, volgens mij van hows racesafe.

leuk dat ze weer gaat beginnen !

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:24

Ja goed dat ze weer begint. Ik hoop zelf over een maand ofzo ook weer te kunnen gaan rijden, maar wil dan ook graag zo'n stoma band.. Dat geeft ook steun tijdens het rijden!

Kyralicious_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:35

Langer dan de gewone bodyprotectors bestaan volgens mij niet.
Omdat de bodyprotector, jou niet in de weg mag zitten tijdens het rijden, opstappen enzovoorts, worden deze niet gemaakt.
Zodra de bodyprotector wat langer is, gaat hij tegen het zadel aanzitten en dit belemmerd je ontzettend.
De meeste bodyprotectors worden dan ook echt aangemeten zodat hij niet te lang of te kort is!