Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(hoogstens een boete), maar chippen is in NL wel verplicht. linda_arnold schreef:Je gaat naar de DA of de DA naar jou en laat daar je pony chippen. Zij vragen dan 'waar' je je pony in wilt laten schrijven en zorgen dat het geregeld wordt en jij het paspoort thuis ontvangt.
Pony wordt niet ingeslapen bij 'geen' paspoort of chip hoor(hoogstens een boete), maar chippen is in NL wel verplicht.
Daisy01 schreef:paardje1983 schreef:je kan het beste iemand laten komen die de hele dag allen maar paarden chipt. die zijn over het algemeen goedkoper dan een dierenarts, en die handelen het verder af om een nieuw paspoort aan te vragen.
En waar vind ik zo'n iemand? Weet je misschien een website of telefoonnummer?
Citaat:Paarden en pony's mogen alleen gechipt worden door erkende paspoortconsulenten en door dierenartsen. Dierenartsen brengen echter alleen het chippen in rekening en daarna volgen dan nog de kosten voor het paspoort. Het voordeligst is om NRPS-dieren en dieren met een onbekende afstamming te laten chippen door een NRPS-paspoortconsulent. Dan worden de dieren gechipt voor € 28.00 ( als het dier al een paspoort heeft ) of € 40.00 ( als het dier nog geen paspoort heeft ) Bij meer dan tien dieren tegelijk chippen zijn de kosten respectievelijk € 23.00 en € 35.00. Hiervoor krijgt het dier een chip en wordt er een paspoort aangemaakt.
Voor meer informatie:
NRPS stamboekbureau
Postbus 3072
3850 CB Ermelo
tel.: 0577-401150 (van 8.30 tot 12.30 uur)
fax: 0577-401145
e-mail: info@nrps.nl
Daisy01 schreef:Ik hoorde dus dat dit best een probleem kon worden omdat mijn pony al 5 is en dus helemaal niks over bekend is verder. En dat ze dus gewoon in staat zijn je paard af te nemen of af te maken.
Ibbel schreef:Daisy01 schreef:Ik hoorde dus dat dit best een probleem kon worden omdat mijn pony al 5 is en dus helemaal niks over bekend is verder. En dat ze dus gewoon in staat zijn je paard af te nemen of af te maken.
Je moet niet geloven wat 'je hoort'. Je krijgt een boete bij controle bij transport van een paard zonder chip en paspoort. Niets meer en niets minder.
Belle_Siem schreef:Volgens mij is eea alleen aan de orde als je over de openbare weg gaat met je pony.
Zolang ie alleen thuis in je weitje staat is er niets aan de hand. Ze kunnen toch niet zomaar je pony afpakken!